Igår var det sommar....

När vi satte oss i bilen för att åka mot Matfors stod termometern på 10ºC. Skönt tyckte vi. Äntligen vår! Men när vi kört de två milen i västlig riktning orkade kvicksilvret stundvis upp till hela 18ºC! Det var värst vad den våren hastade förbi... Som en bekant sa häromdagen: I södra Sverige är våren en årstid, här uppe i Norrland är det bara en händelse. Stämde ju extra bra i år tydligen.... men men... det blir väl bakslag fortare än man hinner säga gräsmatta.........
Vår huslängtan blir så påtaglig av den här årstiden dessutom. Det är ju i några månader från och med nu man verkligen saknar att kunna gå ut på tomten, påta i trädgårdstäppan, ta en kopp kaffe i bersån eller bara sitta och gona sig mot en varm södervägg......... Men inget passande objekt står till buds just nu, vad vi har kunnat se. Men vi har inte gett upp. förr eller senare måste väl det där perfekta läget dyka upp.....

Idag märkte jag förresten att min porslinsblomma har börjat visa upp sig från sin bästa sida. Men bara i smyg såklart. Hade gömt sig bakom pelargongrannen den lilla busen. Varför något så vackert ska behöva vara så blygt måste man ju få undra....



Det vackraste vi har tänkte också gömma sig idag.... mössan var lite stor så stackaren hade den på trekvart så fort hon vred på nacken :-D




Kommentarer
Postat av: Agneta

Jag tror fortfarande att du skall bli författare!

Varför inte skriva ner hela din blogg i en bok och se vad son händer!

Ett minne till Elma i alla fall.

Lycka till med husletandet!

2009-04-13 @ 14:28:08
Postat av: Ann-Mari Lind

Hej Elma och ni andra!

I morgon kommer jag till Sundsvall igen och då kanske vi ses nån dag,hoppas det för det är nog bra för medicineringen att få syta Elma ibland,och lyssna till durspel som jag ju håller på att lära mig spela.

Kram Ann-Mari o Mats

2009-04-13 @ 19:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0