Promenad på villovägar

Idag var vi ju bortbjudna till A-K och N-J på middag. Det skulle börja med farmor och farfars bildvisning från Azorerna kl 15.00. Peppe och jag parkerade på parkeringen i Granloholm vid tjugo över två och tänkte ta oss en kort promenad innan vi gick in till dem. Vi hade tittat på kartan över promenadvägarna i området, men dessvärre lämnat densamma hemma på hallbyrån när vi åkte och minnet skulle visa sig lite för klent för vårt eget bästa- ja, eller för vår tidsplans bästa åtminstone. När vi gått i en halvtimme och fortfarande inte hittat avtagsvägen vi skulle ta, började vi inse att vi antagligen kommit ihåg nån detalj på kartan lite galet, så det slutade med att vi fick vända om samma väg som vi kom, istället för att gå en RUNDA som vi hade tänkt. Därmed blev vi ju lite sena också... men bara en halvtimme eller så.... usch!! Det e ju nästan dödssynd för att vara jag. Jag som kan få kallsvettningar av att vara "bara" två minuter FÖRE utsatt tid. Och FÖR sent... ja det händer ju inte mig helt enkelt.... men men, det var ju i och för sig inte hela världen den här gången. Får hoppas bara att jag hittar vägen till frissan imorgon. Utsatt tid: kl.14.30  :-P


Mumsig sommarmat hos A-K o N-J. Fina fat dignande av kycklingfilé, rökt lax och fräscha grönsaker. Åsså sås såklart!  dessutom härlig, hemmagjord hallonglass till dessert ,mmmmm!



Elma som hade möjligheten att visa sig från en bättre sida idag än igår tog inte riktigt den chansen, men hon var ganska stillsam när hon fick sitta med vid matbordet åtminstone. Mamman dög inte till särskilt mycket mer än mattant ikväll, och knappt det skall sägas, Elma passade på att ta en munsbit av N-J också när nu ändå tillfälle gavs...

Kommentarer
Postat av: Annika

Haha, vem har världens bästa kock som pappa? Jag såklart :D

2009-04-21 @ 22:11:57
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0