trött långfredagsmorgon

Igår hade vi en långdag på Birsta. Klockan tio lämnade vi hemmet och promenixade ned i dimman med shoppinghumöret på topp. I Fillan slöt lillmoster upp, hon kom till Sundsvall på onsdagkvällen och var som vanligt inte sen att tacka ja till en klädaffärsrunda. Hon hade vid tillfället lagt ungefär lika många steg bakom sig som jag, fast hennes utgångspunkt var från mormor och morfar då. Allt som allt tog det nog ca 50 minuter ner till shoppingmekkat. Det var två tjejer som lagom svettiga och röda om kinderna precis börjat gotta sig i trevligheterna, när den tredje, i vagnen, avbröt dem eftersom hon tyckte det var dags för en matstund. När Elma någon halvtimme senare kände sig nöjd igen, tog Lillmoster och jag oss sedan en egen fikastund på Charm och fortsatte sedan vår runda i centret. Ett tag slöt mormor upp också men avvek senare för att strax bli ersatt av Annika, N-J, A-K och Peppe. Då blev det dags för en till fika tyckte vi, och blev sittande på charm igen. Läääänge. Jag tror bordet brevid oss bytte besittare 3 gånger innan vi ens hunnit börja fundera på att resa oss och gå hem. När vi skjutsade hem lillmoster till mormor och morfar fastnade vi där. Peppe tog en eftermiddagslur och jag var inte sämre heller för den delen :-P. Vi fastnade hemma hos dem och inte förrän vid halv tolv på kvällen styrde vi kosan hemåt igen. Två kvällar borta till halv tolv den här veckan. Helt otroligt. Först i tisdags då det blev sent i Matfors och så nu igår då. Tröttheten kom efter. Imorse vaknade vi i och för sig klockan sju. Åt frukost, men återvände strax till sängen där vi somnade om och sov alla tre ända till klockan elva.

Den gångna veckan har varit riktigt promenadrik för min del. Lördag en timme i Edsele, Söndag trekvart i Matfors, Måndag en timme hem till mormor, Tisdag en sväng här hemma, Onsdagen blev visserligen en vilodag men igår var vi ju ner till Birsta då. Bara att hålla ångan uppe idag. Det har utlovats finväder på eftermiddagen. Vi hoppas på det. Nu ska jag ta mig en dusch, skönt att passa på med lite egentid när Peppe e hemma! :-)

Just ja! I tisdags fick elma en söt pyjamasbody från kompisarna i Matfors! :-)


De här vårkläderna köpte jag till Elma igår


Och den söta elefanten har Elma fått av Emma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0