Ute med maffian

Idag var vi 9 mammor med varsin bebis och två gravida tjejer på fika i stan. Det är ju inte vilket fik som helst som kan ta emot en hel barnvagnsmaffia, men vi hittade ett ställe där vi till och med fick plats med alla barnvagnar. Dessutom har vi nog räddat upp deras dagskassa så jag hoppas de inte tog alltför illa upp att vi satt där i mer än tre(!) timmar.......
Elma hade en "ont i magen dag" och var på grinhumör iprincip hela tiden (puh), men det artade sig när vi gick och shoppade lite kläder istället. Där var hon mest lite smågnällig (kanhända beroende på att hon inte fick nåt själv...) och efter ett tag slumrade hon in och var så pass lugn att vi efter bussresan hem till och med tog oss en extra promenad här hemma. Vi sällskapade en bit med Anna-Carin o Filip som tänkte ta en långpromenad hem till Ljusta. Den vändan tog Elma och jag igår så jag kände inte för en sådan repris så snart inpå. Nu är det väl dags för lite middagspyssel snart, ikväll åker vi en sväng till Matfors för en spelsammankomst. Ja, det är Peter som ska spela egentligen, Elmas humör får väl avgöra hur mycket det blir av den varan för min del......... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0