Första riktiga poolandet

för Elma idag. Vi har ju inte prickat finvädret förut, annat än de heta dagarna i slutet av juni då vi var ensamma hemma elma och jag och badade i hemma poolen. Idag var det dags för hela familjen att besöka Malandsbadet för att plaska lite. Vi tog det på seneftermiddagen så moster skulle hinna följa med också, och så att solen inte skulle steka så fruktansvärt på lillpärlan.

Ingen badkruka här inte, men höll gärna moster och mamma i handen när det blev lite väl djupt för att sitta och plaska



Elma på lika glatt humör som hon visade den första halvtimmen hos fotografen idag också. Här mycket nöjd med att ha tillgång till hela två egna tillhörigheter -favoritsolblomman och nappen.
På onsdag får vi se resultatet av Carinas jobb i förmiddags, men ni får såklart mina bilder redan idag. (Snabbt och lyxigt, inte sant? ;-))



Mer eller mindre nya upptäckter hela tiden. Hur var det nu med det här gröna..... man brukar ju klippa det, inte sant? Morfar brukar det i alla fall, går ju lika bra med händerna tycks det. Pappa manar dock: Inte i munnen Elma! Nehe, får man inte vara vegetarian i den här familjen va? Men tugga på en plastpropp, det tycker han e lämpligt.... joråsåatt....  bäst man hittar nåt annat spännande att bli stormförtjust över så mamma blir nöjd och kan plocka väck det attans stora svartögat se´n.....


Mamman spenderade 40 minuter i hallonriset när vi kom hem. Elma beundrade fångsten. Vi hittade också en katt bland hermelinerna på smultronduken......

Ikväll är månen onykter. Länge sen jag matade kameralinsen med det, men kände det var dags att dokumentera händelsen idag.


Idag är det också Peters kära mosters femtioårsdag, och i helgen blir det kalas, jag ska inte alls ställa till så jag blir som månen, men självklart är vi inte sena att tacka nej till en sån tillställning, vilket gör att morgondagen kommer spenderas packandes och åkandes bilen. Hoppas stumpan gillar sin nya stol nu då och sitter förnöjt och myser hela vägen både dit och hem!

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jeg reagerade också på månen när jag tittade ut. Dock hade jag ingen kamera att tillgå, men den var väldigt vacker i går.

2009-08-07 @ 15:31:42
Postat av: Annika

Har hon fått en ny stol?

2009-08-08 @ 14:01:54
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0