Da´n före da´n före da´n före da´n före da´n före da´n före doppareda´n

Ujuj. Det såg långt ut, men det kommer nog att gå superfort. Som vanligt. Jag har inte plockat fram en enda tomte ännu. Undrans om jag kommer att göra det alls. Stämningen har inte riktigt infunnit sig, trots vinterlandskapet därute, trots glögg, pepparkakor och adventsljus. Kansek är det bara tomtarna som saknas? Men, annars räknar jag med att det vänder efter julkonserten imorgon. Hoppas hoppas. Jul är ju egentligen något av det bästa jag vet. Just för stämningens skull. Det ska vara mys och stilla ro. Nära och kära. Ingen stress, det sabbar känslan. Och det är väl inte just min bästa sida att stressa av, men jag ska göra ett tappert försök i år igen. Jag ska bara städa färdigt i köket, frosta av frysen och torka ur kylskåpet, jaga dammråttor, polera lite ytor, sanera badrummet, trängas med folk i butiker, fixa en julgran, pynta med lite jultextilier och förhoppningsvis kanske nån tomte iaf. Ja, det ska väl gå utan stress.... det är ju..... få se nu...... 6 dagar kvar..... *suck*

När solen har klivit över bergsranden ska jag knata mig ut på en promenad hem till mormor och morfar. Och Elma! Hon somnade där igår kväll när vi väntade på att pappan skulle komma hem från sin julmiddag med jobbet, så vi hade inte hjärta att slita upp henne igen och bylsa på en massa kläder för att klara minusgraderna på hemresan. Så idag har man haft sovmorgon igen. Börjar bli lyxigt nu. Fast lite ensamt när man väl har vaknat såklart.
Strax motionsdags alltså. -17 grader just nu. Bäst att bylsa på sig ordentligt nu då.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Du behöver absolut unte jaga dammråttor och frosta av frysen!!

Tag bara hand om din underbara familj och njut av varandra.

Så får ni en god jul!

2009-12-18 @ 16:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0