Ser du stjärnan i det blå?

Allt du önskar kan du få....................  
Jag gillar ju att fotografera. Naturmotiv ligger mig särskilt varmt om hjärtat har jag insett. Det ger en sällsam ro med härliga vyer lika väl som i det minsta detaljerna hos växtriket. Vet inte om det är mina gener som spökar, men både far, farbror, farfar och farfars morfar tycks ha och ha haft samma intresse. Nån gång i framtiden ser jag gärna att jag får tid över för en fotokurs, för mina kunskaper i ämnet är inte särdeles yviga för tillfället. Nåväl. Med det objektiv som ingick när vi köpte kameran fotar man bäst på ett sådär lite mellanavstånd, lämpligt inomhus, och för porträttfotografering, och det har ju givit mig stor lycka hela året måste jag säga, att kunna dokumentera Elmas tillväxt, uttryck och bravader. De blir minnen för livet!
Nu har min kära make emellertid lovat mig ett nytt objektiv i försenad julklapp! :-D Det blir ett tele-zoom objektiv denna gång, så jag kan koncentrera mig lite mer på vyerna ett tag framöver. Han har nog tänkt det framför allt till vår tänkta Norge-tripp i sommar. Av erfarenhet vet vi att det fullkomligt vimlar av underbara vyer i landet i väst, så jag hoppas kunna dokumentera ordentigt då.

När jag sparat ihop lite själv blir det nog också ett makroobjektiv så småningom också, så man även får utforska naturens verkligt små underverk lite närmare. Men först min tele-lycka alltså. Bör hamna i min ägo någon av de närmaste dagarna! *Längtaaaaaar*!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vill också gärna gå en fotokurs.

Så hojta till om du hittar på nåt bra...

2009-12-27 @ 21:18:45
Postat av: Agneta

Lycka till med din kamera och tack för alla fina bilder vi redan fått!

2009-12-28 @ 00:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0