Att vänta

är verkligen inte min starka sida. Och då menar jag VERKLIGEN INTE.
Ni som känner till mitt tålamod och brist på förståelse för saker som inte kan ske precis på studsomomangen kanske kan ha en lite aning om hur jag tycker att det känns just nu. Helt HOPPLÖST alltså! Jag förstår inte att min kropp inte förstår sitt eget bästa. Den borde ha satt igång det här för flera veckor sedan om den tänkt på sin egen stressfaktor. Och om det nu är Floffen själv som bestämmer när h*n ska ut, hur kan en sån stressmomma som jag i så fall ha ett så coolt barn? verkar osannolikt....

Och vad ska jag ta mig för på dagarna i kommande vecka då? Nån som har ett bra förslag? Mina har sinat! Att sova bort dagarna känns inte särskilt lockande. Söndagsdepressionen är här igen....

5 dagar över tiden nu. Känns som 5 veckor. Minst. En hel evighet. Det säger i och för sig alla som varit med om samma sak. Förstår inte hur 24 timmar kan vara så lååååååååånga. Ändå får jag väl räkna med att det lär dröja åtminstone 10 dagar till innan man kan få hjälp att sätta igång den här tröööööga kroppen. Två evigheter till alltså......... puuuuuh!

Kommentarer
Postat av: Ingela

2009-01-18 @ 21:50:37
Postat av: Anonym

Lilla hjärtat.....jag vet att det känns som en evighet om du får vänta en vecka till, men jag är helt säker på att så inte är fallet. Nja...iof var jag ju ganska säker på att floffen skulle kommit inanna helgen också så...men men....imorrn är det väl bm? Be då att få kolla om du öppnat dig, så kanske du kan få lite hopp igen. Stora kramen på dig gumman

2009-01-18 @ 21:52:29
Postat av: Kerstin

Lilla vän. Jag gick över 14 dagar och skulle sättas igång den 6/6 och vad hände värkarna började på natten så jag födde ju Johan naturligt, men Sanna gick jag bara 3 dagar över tiden. Det ordnar sig nog som Dans mamma brukar säga. Jag börjar nu tycka synd om Din Peter som nog nu är väldigt nervös. Kan Du inte brodera något till mig? :) Kram

2009-01-18 @ 22:03:23
Postat av: Anna-Karin

Det kanske är så att floffen brås på sin faster ;-)

2009-01-19 @ 13:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0