there´s something goin´ on.....

Jag säger bara det. Men det kunde ju få framskrida lite fortare och mer tydligt.
Illamåendet fortsatte igår kväll och jag fick några värkar. Lyckades sova ungefär en timme nån gång mellan kl 1 och 2 ungefär, sedan vaknade jag av en värk igen, som tycktes sitta i en evighet. Kändes som flera minuter. Efter det hade jag svårt att slappna av. Kände mig ännu mer illamående men samtidigt hungrig på nåt konstigt vis.
Gick så upp och åt en banan och drack ett glas mjölk för att försöka gå och sova igen. Det fortsatte dock att komma värkar, men utan någon regelbundenhet eller uppenbar kontinuitet. Minst 20 min emellan dem i alla fall. Sova blev det inte tal om i vilket fall. Konstigt att man kan känna sig så klarvaken mitt i natten. Så laddad och lugn men ändå samtidigt sprittande förväntansfull. Knepig känsla!
Fortsatte så fram till kl 5 nån gång, då jag faktiskt lyckades somna igen, och sedan jag vaknade nu vid halv sju känns magen mest bara spänd och jag anar det där illamåendet skvalpandes nånstans i bakgrunden.

Eftersom det lugnat ned sig har Peppe bestämt sig för att åka till jobbet. Trött, men han påstår sig ha sovit bra inatt i alla fall. Det kan ju ta tid innan det kommer igång igen det här, så jag får väl sikta in mig på den där 11.30 tiden hos Barnmorskan så länge.....

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Ska du ta dig själv till BM idag?

Mobilen ringde imorse och jag trodde att nu ringde broder och berättade att ni var på bb, men icke, det var bara tandläkaren i v-ås som påstod att jag glömt en tid, men som jag helt klart kommer ihåg att jag avbokat. Typiskt, jag som var säker på att det skulle ha hänt nåt inatt. Men vi får hoppas på att Peter får åka hem tidigare från jobbet idag. ;-)

2009-01-14 @ 08:37:31
Postat av: världens snelaste mobror

tänker på dig och lill-calle

2009-01-14 @ 09:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0