Ensam hemma

Det var inte igår. Känns lite konstigt faktiskt. Peppe är på jobbet och Elma har sovit hos mormor så här är det aaaallllldeeeeleees lugnt och tyst. Och trist. Men det var skönt att sova ut inatt. Riktigt ordentligt gott sov jag, Hela natten dessutom! Idag känner man sig som en ny människa. Det gjorde jag inte igår morse kan nämnas, eftersom lilla stumpisen låg och smågnällde av och till hela natten. Mest till. Och inget hjälpte. Ont i munnen verkar det som, stackaren. Vet inte om det beror på tänder eller på förra veckans bravader, men gråten gick inte att hejda hur som helst. Iövrigt har helgen varit underbar! Kanonväder (även om jag personligen inte vistades ute särskilt mycket), bra boende, god mat och härlig musik. Pappan har spenderat all sin tid med Elma, och det har haft det riktigt mysigt.
Tänk vad glad jag blev när det kom fram en kvinna och talade om för mig att hon tycker att min man är en så´n otroligt mjuk och lugn pappa! Ja, jag vet ju att jag är lyckligt lottad där!! Dubbla godingar har jag!! :-)

Snart kommer nog mormor med Elma igen. Hon erbjöd sig ha Elma inatt för att P skulle få sova ordentligt inatt innan han ska jobba. Lyckligt lottad igen där! :-)

Se´n drar vi på babysim i eftermiddag. vi simmade ju i torsdags också, med de andra mammorna och barnen vi umgås med (oj, lägg märke till att jag faktiskt skrev barnen, min hjärna verkar inte tycka att de är bebisar längre. När slutar ett barn vara bebis egentligen?

När man har spelfingrarna sysselsatta räcker de inte till för att sysselsätta kameran också, men några bilder har det blivit under resan iaf. Jag delar med mig av några här:

En paus på en rastplats utanför Borlänge


När vi ändå skulle igenom passade vi på att stanna till för att beundra Ransäters hembygdsgård, tillika stämmoområde för de oerhört välbesökta spelmansstämmorna, som jag fortfarande inte någon gång lyckats komma mig iväg till.....


Bus med pappa på rummet


Mormor och mamman fick umgås med lillan på rasterna mellan kurspassen. Efter middagen gick solen ned. Utsikt från Solbacka gästgifveri där vi höll till.



Solbacka gästgifveri utanför Sunne var alltså vårt tillhåll under helgen, därifrån var det inte långt till Selma Lagerlöfs Mårbacka, som vi inte kunde låta bli att stanna till och kika lite på från utsidan i alla fall, när vi nu var så nära.



Som i min allra bästa önskan så älskade vår dotter att åka bil. En härlig resa med glatt humör blev det!....
Ja... när man inte tog sig en lur förstås....

Kommentarer
Postat av: Kicki

Elma ser ut som en riktig goskit på korten :-) Ni får se till att hålla er hemma 29/10-1/11 eller någon av dagarna i alla fall för då tänkte jag besöka Stöde.

2009-09-14 @ 11:10:11
Postat av: acca & filip

mysiga bilder! de kallas väl spädbarn de första levnadsåret...så snart är de barn:) 4 månader kvar...ujuj så tiden går fort.... ses imorron vid 12 och tack för idag!kram

2009-09-14 @ 15:56:28
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: Lillmoster

Vilka härliga bilder!

Elma ser bara större och större ut för varje bild tror jag. Tur att jag kommer hem till helgen så att jag får min efterlängtade Elma-dos! :D

2009-09-14 @ 15:59:18
Postat av: Annika

Hon är ju bara för söööt. Missade er i helgen men kommer nog upp igen om några veckor :D

2009-09-14 @ 16:02:38
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/
Postat av: A-K & Elin

Riktigt fin bild av mor och dotter med sjön i bakgrunden!

Åh, stannade ni till i Ransäter. Där har jag fina minnen ifrån.

Och jag kände igen Mårbacka innan jag läste det. Det var fint inne där också.

2009-09-15 @ 22:51:57
URL: http://familjenstengard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0