Dagis!

Så var tiden kommen. Jag har tjatat många gånger nu, men nu har vi äntligen kommit igång. vi och vi förresten- Elma och pappa har kört inskolning för tredje dagen idag. Börjar bli varma i kläderna tycks det. Själv har jag inte ens kommit innanför dörrarna där ännu, men förhoppningsvis hinner jag med det redan imorgon!. jag e ju så nyfiken... har svååårt att hålla mig längre nu. Synd att man ska jobba så förbajat sent på dagarna, så man inte hinner med. Idag var iofs en kortdag på jobbet, men sen drog Pepppe och jag till banken och kom inte hem förrän vid femtiden iaf. då hade vi möjligtvis fått lite ordning på vilken typ av konton som ska öppnas här och stängas där, på vilka ränteupplägg vi ska köra när husaffären går igenom, vilka försäkringar vi ska ändra på och inte, o.s.v.  Jag är lika trött ikväll som igår kväll, enda skillnaden var att jag igår faktiskt slocknade redan innan klockan åtta, och sov mig igenom hela natten när jag ändå var igång...verkade som jag också behövde ladda batterierna (appropå mitt senaste inlägg)

Åter till dagis. Hur går det då? Jo, tack efter omständigheterna bra, har det bedyrats. Elma är redan bästis med sin inskolningsfröken, och att sitta själv på en "riktig" stol och äta fint med bestick, verkar inte vara några problem. Tydligen har hon inte hunnit visa särskilt mycket alls av sin bestämda sida ännu, vilket jag befarat att hon skulle göra, men det e klart.... hon väntar väl tills hon hunnit ställa sig in ordentligt först, linda dem kring lillfingret, för att sedan vips byta skepnad och bli ett ytterst enträget och högljutt litet barn......

Vår lilla goding, några dagar innan det där magsjukeeländet trängde sig på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0