Nu är det vår!

Just idag blev det vår. Dubbdäcken e nämligen väck. Fram med finfälgarna och ut och glassa. Då är det på riktigt liksom. Bara hoppas inte Bore ångrar sig och kommer tillbaka. Isåfall får plåthögen stå kvar på parkeringsplatsen och Peppe får ta bussen till kneget....

22ºC ute på verandan hos mormor och morfar vid halv tio tiden i förmiddags. Perfekt för kaffemys! Inte konstigt vi satt kvar ända fram emot elvatiden då vi drog till Matfors för däckbytet. Farfar tog Elma på en långpromenad i vagnen, jag stod och latade mig i solen medan jag nogsamt övervakade makens arbete med domkraften ;-). Efter intagen våffellunch begav vi oss till söndagens babysimpass, lika poppis som vanligt hos oss alla tre! Avslutade Matforsvistelsen med middag hos farmor och farfar och i bilen hem slocknade Elma på studs. Måste visst ladda extra mycket inför första dagisdagen imorgon. Spännande!  (Bara lite synd om mig som måste sitta på jobbet och fundera hur det går för mina älsklingar.... jag e allt lite avis jag... hehe.. )

Det är svettigt att byta däck, om ni inte visste det. Tur för pappan att han har en duktig hjälpreda när nu inte mamman orkar anstränga sig... ;-)



Det är så roligt nu, när Elma förstår och (i vissa fall till och med) gör det hon blir ombedd att göra.
Än mer roligt nästan, närhon kommer på själv vad hon borde kunna stå till tjänst med. Ofta kommer hon med våra skor om hon råka höra något om att gå ut. Hon är inte heller sen att själv klä på sig, mössa, vantar och nästan till och med att skorna går på ibland. Lättare är det dock att ta på sig pappas skor. Och minst lika roligt. XD


Imorse tog det nästan priset, när Peppe duschade, då var hon in i vårt sovrum, öppnade hans garderob och rotade fram ett par fillingar som hon kom och lade på badrumsgolvet lagom till han var klar. Så omtänksam, vår lilla tjej. XD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0