Samlar krafter

Det behövs helt klart. När jag vaknade imorse var det av att en mycket pigg och glad Elma pussade mig på kinden, naturligtvis med nappen kvar i munnen, sin vana trogen, men sött var det ju i vilket fall som helst. <3
Hennes mage är fortfarande inte hennes bästa vän, om jag uttrycker mig så, men vi har inte sett till vare sig några kräkningar eller förhöjda temperaturer på örontermometern så det känns ju som att vi är på väg i rätt riktning när det gäller den här magsjukan. Efter en piggochvakenperiod på någon timme började dock humöret svikta och det verkade behövas lite batteriladdning på lilla damen. Slocknade i samma stund hon lade huvudet på handduken(jo, den är utbytt mot kudden för närvarande) och efter en och en halv timmes vila masade hon sig upp, bara för att fortsätta ynka sig, utan att vilja ha vare sig mat, dryck eller blöjbyte. Vi vände således åter till bingen och där föll hon i sömn direkt igen, och det är nog ett par timmar sedan nu. Inte konstigt att man behöver vila när magen har hållt en vaken i flera dygn. Får hoppas sömnen för något gott med sig nu då, som till exempel en frisk liten Elma...


det är fler här hemma som samlar krafter just nu. Mina stackars blomster har plötsligt fått för sig att göra skäl för sina namn... den här till exempel:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0