SEMESTER

Bloggen har verkligen haft långsemester. Mer eller mindre ofrivilligt. Nu har dock kära TELIA äntligen lyckas koppla bredbandet rätt (även om telefonen fortfarande ännu inte hittat hem) så nu får vi se om jag möjligtvis kan bli liiiite bättre på att uppdatera vad som händer hemma hos Elma.
Senaste dagarna har det inte hänt särskilt mycket alls hemma hos henne dock. Undantaget hustillsyn ochh blomskötsel av moster och farmor, eftersom Elma varit på semester till Norge med sin mor, far, mormor och morfar. En 10 dagars tripp till vårt vackra grannland med en massa stillasittande bilåkning, var ingen match som helst för lillgryn, som satt snällt i bilen mest hela tiden. Imponerade riktigt ordentligt på sina närmaste med den prestationen vill jag lova!
Ett och ett halvt år blir hon snart, lilla hjärtegull. Inte klokt egentligen. Vart tar tiden vägen?? Hon har fått tålamod att både läsa böcker och lägga pussel. Riktigt roligt att se att till och med hon kan sitta tilla ibland. :-) Pratar döremot inte särskilt mycket. Mamma, pappa och tutte verkar vara de viktigaste sakerna attt kommunicera. *Enstaka "tack", "hej", "ja" och "nej" kan hon möjligtvis kosta på sig ibland också. Trots att svadan uteblir märks det att ordförståelsen är ordentligt uppbyggd, eftersom hon klarar allt svårare instruktioner hela tiden.

Nedan kommer några glimtar från vår resa till grannlandet. Sen kan det kanske dröja lite med fler bilder, eftersom jag måste lämna in kameran på översyn. Den har nämligen fått spunk. får verkligen hoppas det är nåt som går att fixa.... :-/
Och tiden går fort när man har roligt. Efter helgen är mina två veckors semster redan slut. Nu ska jag längta fyra veckor tills jag får två till....


Åka bil går bra... om man får BUUUSA :-D


många strida strömmar...


lugna vatten...


krokiga vägar...


mysiga rastplatser...


höga berg och djupa dalar fick vi skåda.

Vi åkte färja...

tittade på pingviner, hajar, å en massa andra spännande djur på akvariet i Bergen...
å tittade på husen i stan också...

Elma byggde torn...

.. å när det inte blev tillräckligt högt tog hon pappa till hjälp... honom kunde man visst styra också.... i öronen :-P..

åsså badade vi fötterna..

besteg ett berg...

njöt av havets brus....

...och utsikterna...

...å glass... :-)

En härlig semester!

särsklt tack vare gästfriheten hos Lena med familj! <3

Kommentarer
Postat av: Elin (Kickis syster)

Vad härligt att bloggen är tillbaka igen efter den ofrivilliga semestern :)

2010-07-17 @ 05:28:59
Postat av: Marie-Louise

Vilka fina bilder - många skulle vara fina att göra till fototapet:-)

2010-07-17 @ 23:23:54
Postat av: JENNY

HEJ



Jag "kräver" att andra ska uppdatera sina bloggar, men inte tusan föregår jag med gott exempel inte..



kul att ni haft en trevlig tripp. Jag hoppas vi får det lika fridfullt i bilen också!!



Jättefina bilder som vanligt

2010-07-18 @ 11:30:13
URL: http://www.jennyg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0