Jippie!!!

FANTASTISKT!  Vi fick vänta drygt femton månader. Och dessutom var det troligen (tyvärr) tack vare samverkan med en febertopp, men idag har vårt lilla gryn somnat på alldeles egen hand i sin alldeles egna säng! :-D.  Jo det hände nog nån gång för sisådär snart ett år sedan också, men frånsett det så är det första gången som hon inte med panik i blicken och med ett hjärtskärande skri sprattlat så fort hon kommit i närheten av den där sängen. Jag körde övertalningsmetoden. Förklarade att hon är en stor tjej nu och faktiskt kan sova i sin egen säng. Jag fick en undrande blick tillbaka, men ingen replik. Lade ned henne i sängen mellan nalle och kanin. Hon låg och tittade nallen i ögonen, medan hon smekte den på nosen. Vred sig fram och tillbaka ett par gånger, fortsatte sedan att drömskt byta blick med nallen, och sedan, plötsligt, slog ögonlocken igen och hon hade somnat!

Nöjd mamma ikväll. Mycket nöjd! :-)

Nu ska jag premiärpacka en flyttkartong, så man kanske kan få känna att det är på riktigt vi ska flytta. På riktigt, om fyra(!) veckor!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Men hur skriver du människa? :P går ju inte att läsa.

2010-05-02 @ 20:16:18
Postat av: Elina

Rättstavningskontroll utförd! :D

2010-05-02 @ 21:36:40
Postat av: Emilie

oooohh, well thanks sis! :-) Synd att jag inte kontrolläser själv förstår jag ;-)

2010-05-02 @ 22:39:41
Postat av: Acca

bra jobbat mamman...1-0 till dej! klart hon måste somna i egen säng....hon som snart ska få eget rum och hur STORT är inte det :)!?!?!? kram kram

2010-05-03 @ 20:52:13
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0