Brrr och myyys....

Nu har det dragit igång på allvar. Vårt stora projekt- konverteringen av värmesystemet. Idag sysselsattes borrgubbar, VVS-are och elektriker här hemma.
Riktigt spännande nu faktiskt, det e ju lite häftigt med förändringar, jag tycker ju verkligen det, när de känns leda till nånting bättre såklart......
Hur som helst så är nu elradiatorerna urkopplade och bortburna, så ikväll premiäreldar vi här hemma. Braskaminen...


 öppenspisinsatsen...
 

...och kakelugnen....

 Den sistnämnda var det ingen barnlek att få upp nåt drag i kan jag lova, sotarn sa att det skulel vara trixigt på grund av den samla rökslangen men den kan ju kanske möjligtivs inte helt otroligt också om inte annat bero på att vi e lite novisar på eldningsfronten också.... har ju inte direkt behövt elda för att hålla häcken varm i lägenheterna vi bott i tidigare..... men.... vi får välan träna... hehe....

Sen har vi otroligt nog kommit igång med att fixa liiiite stämning på gumsans rum också. Mormor har sponsrat med inredning; gardiner, förvaring och påslakan.*tack momma* :-).  Vi har bytt till storsäng åt henne också, så P eller jag (ja tillochmed båda om det kniper) får plats att natta gumsan där.


Första natten stod hon ut ensam till kl 03.  Efterföljande två nätter har hon legat hela natten i sin säng, duktiga sötgumsan vår!
  
Och magen den mår. Bara så liksom. Ser väl lite mer småfet ut än vanligt i alla fall och inte e jag ledsen för det inte ;-). Själv börjar jag tycka att illamåendet blir värre... jag som har för mig att det hade börjat avta nångång den här tiden senast. Men. Uppenbarligen behöver den ena gången inte vara den andra lik.... och varför skulle det vara lika... jag lär ju inte få en likadan bebis igen.... svår konst att klona har jag hört... hehe..






jaha... en liten bonusbild på min välkomnande höstskapelse blev det visst också ...men ...nu får det va nog!
JA, DET fÅR DET!... för sådär en timme senare när jag kompletterat texten med lite ögongodis, så ska jag ta och försöka vaska av mig lukten av rökt skog och krypa till kojs. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0