jag fortsätter där jag slutade.....

....med lillkisen. Jag har inte använt kameran nästan alls på sistone. Förutom när jag till ett särskilt ändamål behövde ha en bild på en nöjd Manne som tittade i kameran, å inte hade nån färsk sådan. Här är några sötisar som jag nästan måste dela med mig av :-D.

hm... vad gör du, mamma? det verkar spännande....


vilken fin...typ... sak....

jaså, kamera?! ska man va glad säger du? såhär?

eller kanske såhär?



Lilla hjärtegnutten! ♥ Så myspysig så mammhjärtat sprängs ibland!

Och stora hjärtegnuttisen är inte sämre hon, mja, hon har sina stunder förstås, men med sin energi, bestämdhet och initiativförmåga lär hon komma långt, så jag ska försöka att inte klaga så mycket på den.  Synd jag inte har nån ny Elmisbild för tillfället då bara (det där med rättvisan, ni vet) men vi kan ju ta ett par från när hon var i Mannes nuvarande ålder. nog ser man fortfarande att de är släkt? :-)


Manne övar förresten på att sitta själv. Klarar just nu bara ett par sekunder, men man ska ju börja nånstans ;-). Han drar upp benen under sig när han ligger på mage också, liksom vill komma framåt, men inte heller det lyckas i nån större utsträckning ännu. Vi har provat några fler omgångar med mosad potatis som föda också. Funkar bra faktiskt, inga sura miner, men tungan är inte riktigt med på noterna ändå. Tänkte jag skulle börja testa med gröt snart också, men det är visst en längre bit från tanke till handling nuförtiden. Nån som vet varför? ... Nähäpp, inte jag heller! ;-)

I går fick Manne sitt första badhusbad. Såg en aning skeptisk ut först, men gillade snabbt läget och mös på bortåt en halvtimme innan jag tyckte att det fick räcka. OK, cirka 33ºC i vattnet, så han frös knappast, men det går nog ändå åt en del energi.  Storgumman gjorde iaf av med MASSOR av energi. Tyvärr har vi visst badat för sällan efter minisimmet då hon gått märkbart bakåt i sin vattenvana, vågar inte ens hoppa från kanten längre :-(. Men, å andra sida, LITE försiktighet kan gärna få infinna sig i den kroppen också..... Bara att bada vidare så ska det väl släppa igen så småningom. Hur som helst blev hon så trött så hon sov HELA natten i sin egen säng. Det har ju bara hänt ett fåtal gånger tidigare. Synd bara att jag skulle skjutsa P till Timrå imorse så vi var tvungna att väcka henne :-(. 

Nä hörröni, nu måste den här mamman ta vara på sin chans att sova. Pappan sover i Umeå med sina jobbkompisar så jag har barnen för mig själv inatt..... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0