Mama!

Ni må tro Mannemamman blev nöjd idag när sonen (även med fadern som öra) gav sig på ett Ma-ma-sound! :-D
hur oavsiktligt det än må vara så är det allt lite skojsigt ändå. Det enda jag hört lillkillen hasplat ur sig tidigare, frånsett gurgelljud, nåt som låter som ett rollspel med katt och mus i huvudrollerna samt lite olika varianter av bräkningar, och frågande öööööööön, var häromdagen på skötbordet när jag blev överrumplad av ett da-da.

Nöjd var jag även under gårdagskvällen, när gossen visade gott uppförande på sitt första femtioårsgalej hos Ingrid i Stöde. En sammankomst som nog faktiskt bjöd på glada miner från alla inbjudna, och dessutom en massa mums i magen också!

Elmis spenderade aftonen hos sina morföräldrar och försökte tydligen styra sin mormor i diverse ärenden varefter tiden led. Inte det lättaste att ge sig på, skall intygas. Undrar just om mommoj kom ihåg att använda det gamla uttrycket: "Befall dina höns!"? :-D Att gumsan också duckar för alla typer av tillsägelser genom att koppla bort öronen eller, alternativt, replikerar å det mest högljudda kommer knappast som en chock för någon av oss. Det har liksom varit så ett bra tag nu. Mot de hon vågar trotsa, vill säga.  Men, min analys låter inte vänta på sig..... kommer man från en bäg släkt så gör man :-D
Hon är och förblir mitt gull♥!..........................





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0