SEMESTER!

Vi har haft en välbehövlig (!) takpaus och njutit lugn och ro. Tillochmed varit på en semestertripp. En minisemester med familjen Eriksson/Mattsson. Färden gick några mil norrut, till djurparken och campingen i Junsele. Där hade vi en härlig dag i perfekt väder och med klart övervägande del soliga miner också :-D. En övernattning i stuga var spännande för småtrollen som dagen efter fortfarande var helt uppspelta av äventyret. Ett svalkande dopp i utebadet innan vi for vidare hemåt igen hann vi också med. Vi tog vägen över Edsele och satte oss i köket hos stormoster och rensade hjortron. Med lite olika teknik. P och jag satsade på att lägga dem i burkar medan Elma satsade på att äta ur burkarna ;-). När vi tyckte att hon smaskat tillräckligt var det lagom tid att gå ut och plocka jordgubbar - gissa om det slank ned en hel del av den varan också ;-P)- och sedan vankades falukorv till middag, Elma åt massor med korv också. Åsså lite mer bär till efterrätt... undrar just hur hennes mage kommer må den närmaste framtiden.... men man får väl vara glad att hon vill äta, det är ju inte varje dag direkt numera.....   

Nu kommer semesterbilderna, del 1.
Rackarns vad bilder jag får med mig ibland. Svårt att välja bort tydligen, men med min nuvarande inläggsfrekvens gör det väl knappast nåt att det kommer några fler, lite tätare... :-P

Vi börjar med lille gladerman i motters armar

En Elmis som gör allt för att komma på variationer i tillvaron
visar förstås stolt upp sina mästerverk för lillebror

På plats i Djurparken. Först ett försök att tämja de tvåbenta vilddjuren(jo både barn och föräldrar!) med lite lunch i magen

Sen en rundvandring för att skåda de fyrbenta....
laman var på lugnt humör...

jaken med de stora hornen var spännande!...

Tigrarna med... tyckte jag iaf ;-)

tur man kan bli upplyft så man ser ordentligt..
och kan känna sig trygg :-D

.
Och pappa björn balanserade en fluga på näsan
(har jag upptäckt nu iefterhand ;-))

och har man sett: mamma björn kunde också! :-D

Såhär i efterhand hörde vi av Elma att hon tyckte det var konstigt att björnarna var vakna.... hon brukar ju bara sjunga om den som sover ... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0