Nu går det fort

5 år poff sådär liksom. Hehe.
Elma skulle packa väskan. Varför då?
-Ejma gå kooolan!
-Ska du gå till skolan? Vad ska du göra där? Ska du lära dig nåt nytt?
-jaaaa!
-Vad ska du lära dig dådå?
Jäkna, lääta, skjiva! Ejma lääja sjääv!
(ja, såklart att hon kan själv, precis som allt annat :-P)

-Ejma gå handja fösst! Måtte ha pengaj!
-Jaha, vart ska du få dom ifrån då?
-Köpa!
-Vart köper man pengar?
-Ica maxxxxi!

Jahapp, då vet man det då, hoppas valutakursen e bra ;-)

Just nu håller min plånbok på att bli rånad på innehåll...
-Ejma hittade pengarna sjäääv!
Häj äj åttan!
-Nej gumman, det är en femma!
Neeeeej, häj äj åttan!

hm...... vi får nog träna lite mer innan fröken kan handla själv :-D

Kommentarer
Postat av: acca

meeen, duktiga tjejen då!ja de går undan nu när det släppt...märker man på papegojan hemma oxå som sa herreguud strax efter jag gjorde det härom kvällen!:)just nu har jag träningsvärk i tänderna efter att ha varit hos tandsköterskan å tagit lite tandsten:(

kramen

2011-06-27 @ 10:08:48
Postat av: Anita

Känner igen det där med barnbarnet: Viill å gå piimkooolan!!! Med bestämd min när storebror gick i simskola:)

2011-06-27 @ 10:45:48
Postat av: Katarina

Ni har skolat henne bra..Ica Maxi is all there is! ;)

2011-07-03 @ 22:45:29
URL: http://hoshultdins.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0