Om årstider, bajs, barn i magen, och att fylla år


-Får jag inte ha de här skorna på hösten, mamma? *pekar på sina sneakers, som jag fortfarande inte ställt undan för vintern *
-Jo, och du kan ha dem på våren också, men inte förrän det är torrt på backen ute!
-Det är inte torrt på backen ute nu, mamma!
-Nej, och det kommer nog ta lång tid innan det blir det. Nu är det vinter. Kanske blir det torrt ute när Manne har fyllt år..... Tänk vad stora ni blir, Manne ska snart (nåja för en treåring mer av en evighet kanske, men ändå) fylla ett år. Kommer du ihåg när han låg i min mage?
-Ja, jag med mamma!
-Ja, du låg ju också i min mage ett tag..... för ganska längesedan. Kommer du förresten ihåg vad du ska göra på söndag?
-Gå på dagis!
-Nej, inte på en söndag. Det är ju din födelsedag då.
-Jaaaa! Jag blir tre år då! Då ska jag ha kalaaaaas!

Strax senare:
- Mamma, det luktar baaaaajs!
-Jaha, men det är inte jag som har bajsat. Jag bajsar ju bara när jag sitter på toaletten.
-Jaha. Mommoj blev jätteglad när jag bajsade på pottan!
-Ja, det förstår jag, det var väl bättre än att bajsa i blöjan, eller hur?
- Ja, men Manne får inte bajsa på pottan!
-Nej, han behöver inte göra det än, han är ju bebis, bebisar bajsar ju i blöjan, det gjorde jag också när jag var bebis.
-Då låg du i min mage, mamma! Du fick plats i min mage då!  Nu får Manne plats i min mage!

Jahapp, bara så jag (och ni) vet liksom.....



Kommentarer
Postat av: Kicki

Haha hon e för go med sina funderingar och kommentarer :)

2012-01-18 @ 21:47:31
Postat av: acca

go jäntan då!!man kan ju just undra vart de får allt ifrån! kram på er så ses vi på söndag!

2012-01-20 @ 10:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0