Konsten att räkna pengar

Idag blev jag allt lite imponerad. Gumsan hittade några mynt som hon ville räkna. Fem mynt. Simple as that. Trodde jag i alla fall. Gumsan tänkte ett steg längre. Började på fem, ..........sex, sju, åtta. Mycket riktigt en femma hon skådat bland mynten, åsså tre enkronor, jojjemen! Sen skulle det räknas med den sista femman åxå. Klurigt det. Åtta plus fem, men med lite vägledning och ett steg i taget så gick det vägen det med. ......Tjetton!!!   Jamenvisst!  :D

Sonen han har i bästa fall räknat lite får han, för sussar sött gör han för tillfället. Vakentiden tränar han på att snacka istället. Mest en massa bla bla bla. swin mamma oppidan ;-) .....  s(l)uta, b(l)omma är två nykläckta uppkomlingar. Hej, tack, nej, ja, mamma och pappa, titta, där. Som tidigare.  ...och kanske nåt jag glömt. Mycket "Iiiiiiiiih!!!" också, Ur högsta registret förstås, i samsång med sin idol oundvikligen. Mina föredettingar till trumhinnor har kastat in handduken för länge sen..... Nåja, måndag=slödag idag. Får se om vi kan kurera ett par små rinnande näsor under dagen, eller om det kommer bryta ut nåt större förkylningsinferno här. Mottej är iaf redan drabbad...... :-/

Kommentarer
Postat av: acca

bra med slödagar så jag får nått nytt å läsa:) jag som själv är så duktig att uppdatera :) på nå konstigt vis finns inte tid för dator lika mkt. som innan 2 barn...först nu när de gått några veckor som man börjat fått lite rutin på en del så man kan få surfa lite annat än på mobilen...krya på er och hoppas inte de blir nått mera! hur gåre för takgubbarna då? får väl höra av sig om guben vill ha lite janne hjälp! kram kram

2012-06-11 @ 21:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0