Dagsutflykt

Idag gjorde vi en resa till mammas hemby igen. Jag som trodde jag redan klivit mina sista steg i morfars gamla hus, men när tillfälle erbjöds till ännu en chans var jag inte sen att tacka ja. Syrran ville dit och titta innan huset byter ägare så vi spenderade eftermiddagen där uppe. Hälsade på stormoster med Bingo och Silla (hunden å katten) och vi fick även träffa Elmas lilla tremänning, Jakob, som i och för sig inte alls var så särskilt liten längre jämfört med henne. Två år har han hunnit bli redan, storkillen. Jag som tyckte det var alldeles nyss jag träffade en gravid Veronica på stormosters årliga julmiddag....


Elma redo för utflykt



Jakob klappar Elma jätteförsiktigt! Elma smilar upp sig för Veronica

Sagt av stormoster:
-Tycker du det är en fin bebis, Jakob?
-Jaa!!
-Vill du ha en sån?
-Neeeej!
:-D


Kakor var jättemums! Det kunde gärna få slinka ned precis hur många som helst, men den här clementinen var det värre med, lite sur var den allt och behövde sköljas ned med mycket dricka!


Elma och stormoster håller handen


Igår var N-J och A-K här på middag, de hade tagit en promenix ända hemifrån sig, i ett försök att få igång förlossningen kantänka. Har inte fått resultat än vad vi vet, men det kanske var för att vi tyckte synd om dem och skjutsade hem dem för att A-K skulle slippa en 1,5 timmes promenad hemåt också, höggravid, inne på 40:e veckan.....
Detta är en bild från då, Elma i den nya koftan som farmor stickat. Vi åkte ju hem till farmor och farfar sedan också, fast de kunde ju inte träffa henne eftersom de är på Azorerna den här veckan och kommer inte hem förrän imorgon, fuskisarna :-P
Vi uträttade iaf vårt ärende, dvs hämtade fälgarna som de nya sommardäcken Peter har beställt förhoppningsvis inom kort skall sitta på...
Nej nu har jag suttit vid datorn i, vad min man tycker, en eeeeevighet, så nu ska jag göra honom lite sällskap i TV-soffan, Elma sover ju efter dagens resa och är alltså inte vidare social..... 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Vilken jättefin kofta det blev!!

2009-04-15 @ 22:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0