Man ska inte ropa hej...

Tyckte ju inte riktigt att jag gjorde det i morse, åtminstone inte med nån väldig övertygelse, men hur det nu var så kom febern på återtåg. Vi drog dock till stugan, där P fick slöa medan Elma, Elin, A-K, far-/mormor och jag tog oss en promenad. Far-/morfar var i målartagen och N-J var inte därute överhuvudtaget, vi fick istället hoppas att han fick en bra start på sitt nya jobb idag! :-)

Far-/mormor var så lycklig över att få vara med bägge sina barnbarn att hon riktigt flög fram längs vägen.
En härlig promenad i solen fick vi oss, med en del fynd i skogen dessutom:

Massor av grodyngel i en vattenpöl! Häftigt, jag har inte sett några sedan jag var riktigt liten, då i bäcken vid min mormor och morfars torp, säkert femton år sedan. (Usch vad jag kände mig gammal nu :-/)

Resterande skogsfynd bestod av ätbara trevligheter!


Nåja, vissa mindre ätbara också...


Efter landsvägen stötte vi på några fyrbenta som latade sig i solgasset, månne en mor med sina två guldklimpar?


Sedan kunde jag inte låta bli att fånga det här säregna växthuset på kameraminnet heller




När vi kom tillbaka var Elin på riktigt glahumör medan Elma myste med pappa och försökte trösta bort hans feber


Kusinerna hade ledsnat på fotografen och kuppade tydligen om att titta bort, medan deras respektive förälder var mer tillmötesgående till mina direktioner


Elma konstaterade att hennes händer inte hunnit bli riktigt lika stora som fasters ännu medan Elin och jag tävlade om vem som hade värsta hängläppen.... vem som vann?... döm själva:


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0