Spis beställd!

Igår var vi till HSB:s lilla tillfälliga filial för vitvaruförsäljning i bostadsrättsföreningens samlingslokal här i området.
Vi behöver en 230V-spis som är 70cm (vilket förmodligen är nån slags standard i de här husen) och det var ett bra erbjudande nu, så det var bara att slå till!
En med glashäll, vi har ju en sån med gamla vanliga plattor nu, så det känns ju som ett fantastiskt uppbyte isig, bara det! :-)
Det blev en vit, eftersom de andra vitvarorna vi har är just det- vita. Annars diggar jag ju rostfritt, men det skulle nog kanske inte göra sig så bra till de gröna köksluckorna vi har i alla fall, så det får bli en annan gång. Nu hade vi lite pengar i rep.-fonden så de utnyttjar vi till detta!

(bild lånad från electrolux.se)

Pyran sover själv igen nu! har haft en riktig mysförmiddag så här långt, helt utan gnäll. Får väl se hur länge det kan hålla i sig idag då...

Bild från morfars famn igår kväll innan vi gick och beställde spis
Och en bild från skötbordet nu på morgonen

Min hals kändes bättre igår eftermiddag så vi vågade oss till Stöde också, men senare på kvällen kändes halsen som en total katastrof, så jag hoppas jag inte smittat nån nu bara. Jonna och Bessan (hundarna i Stöde) verkade tycka att Elma var en mycket skum liten pryl. De sniffade och sniffade hela kvällen, både på henne och bilstolen och skötväskan. Elma brydde sig inte nämnvärt, hon bara fortsatte att sova men när hon blev hungrig såg Jonna i det närmaste förskräckt ut, verkade inte ha räknat med att den där lilla saken som tagit uppmärksamheten från henne hela kvällen kunde pipa också :-P.

Hade nästan lite ångest för att sova igår kväll. läskigt när halsen blir så torr så man knappt alls kan svälja. I morse när jag vaknat och druckit vatten fick jag dock hosta istället och det mesta av halsontet försvann i samma stund. Lustigt... måste nog säga att jag faktiskt föredrar hostan också som det känns just nu.
det som är mammabarngympa imorgon också, jag får nog raska på min återh'mtning illa kvickt nu om jag ska våga anstränga mig nåt då....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0