Nedräkning pågår

-1 månad nu. Den 1:a juni går flyttlasset. Flyttgubbar bokade. Det blir lugnast så. Eftersom surkärringen i huset inte behagar tala om när hon tänker flytta ut, blev vi tvungna att räkna med att inte komma in före avtalat datum. Det innebär nu som jag fruktade,  att vi har tillträde till huset samma dag som vi ska ha lämnat lägenheten, samma dag som vi ska avsluta husaffären på banken, samma dag som vi ska genomföra lägenhetsaffären på en annan bank..... Svårt att hinna med att bära kartonger och möbler samtidigt då. Och tur att det finns hjälp att få. Ett par semesterdagar får vi nog räkna med att det går åt också, men det blir nog bra. Jag läääängtar! (Efter huset och tomten... inte efter packning och flyttstädning ;-))

Söndag morgon idag alltså. uppe vid halvsjusnåret, precis som vanligt. Känns tyvärr inte heller så ovanligt att lillgryn har feber. :-(. Pigg som en lärka, verkar inte förkyld, och har inga bekymmer med magen heller vad vi kan förstå, så vi "hoppas" på att det är tänderna som gör sig påminda igen.

Vi har haft en tvådagars med familjen Eriksson/Mattsson. Majbrasa, tv-kväll, Dag på stan och sedan middag hos oss. Härligt med sällskap, särskilt av sånt trevligt slag! :-) 

Idag var ju siktet inställt på babysim också, vi får väl se om febern tänker hänga sig kvar och sätta käppar i hjulet för de planerna eller ej.....

Jag har varit dålig på att ta fram kameran på sistone, men jag har fångat ett par läsögonblick ytterligare. Godnattsaga med morfar och eftermiddagsläsning med mormor..... samma bok f.ö....Totte ska det va!  :-)

Lillmoster e ju hemma från Ume nu också. jag har fått hjälp med håret...slinghätta på-och  två och en halv timme senare var man nån nyans ljusare igen. Fortfarande inte den ton jag vill ha , men jag vågar inte bleka för ofta, så nu får det vänta några veckor på nästa attack... som knappast blir i slinghätta för övrigt.... det orkar nog varken jag eller syster med :-P



Kommentarer
Postat av: jennie

hej emilie vad roligt att se dig på fb:-D

vilken fin dotter ni har!! hälsa din goa mamma o fam från mig:-)

2010-05-12 @ 10:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0