Lockelser

Jag har ju rätt lätt att falla för lockelser... särskilt om lockelsen ifråga involverar godsaker.  Anna-Carin undrade om jag ville ta med Elma och följa med henne och Filip på promenad till stan idag, och det gick det ju inte att tacka nej till, särskilt inte i dagens underbara väder, sol och vårvärme.... men vad skriver jag?!  Vem försöker jag lura?! Väder har väl inte påverkad mig till långpromenader så vidare värst ofta, nej jag menar förstås: Särsilt inte när hon lovat att vi skulle äta mjukglass när vi kom fram!! Och sagt och gjort: Efter en timme och en kvart på promenadvägarna i stan kom vi ner till city och jag fick min efterlängtade belöning! :-D
Och Elma fick belöning för att hon varit en sån snäll och go tjej idag: Röd dress med vita prickar, en sommarkofta och tre par strumpor


Vi började förmiddagen med ett besök på banken för privatrådgivning. Där ville de prata pensioner, något som gjorde mig helt snurrig i bollen. nå´n som förstår sig på alla de där delarna, som kan delas upp i mindre delar, aktier eller fonder eller lite av varje eller hur det nu var... hur i hela världen ska jag veta hur man ska välja, jag har absolut INGEN aning (och ännu mindre intresse) för sånt.....
Hämtat ut sommardäcken har vi gjort också, P hittade ett företag som sålde exakt samma produkt 3000kr billigare än första stället han kollade!!! Inte svårt att välja då... tyvärr hade fler hittat dit uppenbarligen, det skulle byta 600 däck idag och hade inte tid att skifta våra, så det får väl bli kvällens projekt istället, känns INTE kul att åka med spikmattorna på nu när det e drygt 16ºC ute...

Elma ligger just nu alldeles nöjd brevid här på dagens nackträningspass, fantastiskt att hon tycker det e ok att vara själv  en stund nu för tiden :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0