Utfrågad

Vi har varit med Ann-Mari och mormor på stan idag , Elma och jag.
Fikat med morfar och köpt ett par skor. Rätt som det var när jag och Elma avvikit från sällskapet och spatserade längs storgatan dök det upp en kille med gigantiskt afrokrull och en kille med gigantiskt objektiv. De frågade mig om det fick fråga mig en sak.... ja, det hade de ju just gjort, så de kunde väl lika gärna fortsätta då, tyckte jag.
-Jo vi kommer från ST, sa han med krullet.
Mhm, kunde jag nästan lista ut, tänkte jag ,men sa inget.
-Tror du på något?
-Jag tror på kärleken, svarade jag.
-Jaha, vad gör du då då?
-Ehhh, jaaa, försöker väl vara glad och snäll så gott jag kan.....
-Brukar du gå i kyrkan?
-Ja, det har ju hänt.
-Så påsken, firar du den?
-Jo, med familjen. Är ju viktigt att få vara ledig och spendera tid med dem man tycker om.
-Där knöt du ihop säcken fint, tycker jag. Det där med kärleken och det.
-Javisst, inte sant? :-)
-Kan du kika hitåt lite? inflikade killen med objektivet.
Å sen fastnade man på hans minneskort också....
Typiskt. Bävar för hur det ser ut i tidningen. Har man tur kanske de censurerar bort den intervjun pga bilden, återtår att se inom någon dag antar jag.....

Kommentarer
Postat av: Acca

ååh spännande, då ska jag hålla utkik i tidningen:) blir säkert jättebra med bild och text! kram till er alla

2009-04-08 @ 21:07:26
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: Ingela

Det är klart att du ska va med i tidningen och förgylla påsken. Såg ditt mess, men vi har haft lastbilar här hela helgen, med dess tillhörande chaufförer, så det hanns bara inte med.

Men vi får ta en retur på det.

Glad Påsk på er alla tre och hoppas ni får en underbar helg.

Kram från oss all tre.

2009-04-08 @ 21:21:11
URL: http://plingelab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0