Vårvindar friska...

Elma och jag gick runt berget bort till mormor och morfar idag. Man skulle ju rent teoretiskt kunna gå över berget också. Om man passar sig för sprängningarna i bergtäkten och jägarna på skjutbanan vill säga. Men det är knappast riktigt snöfritt i skogen däruppe ännu så det får vara ett tag till, plus att man knappast vill ha med sig barnvagnen på de obefintliga stigarna där. Vi tog motursvarvet alltså. Det tog ungefär 10 minuter längre den svängen än när vi går den "vanliga" vägen, medurs. Jag trodde det skulle skilja mycket mer men det kanske berodde på att vi hade vinden i ryggen som det gick fortare. En riktigt enveten vind vill jag lova. Blåste i håret så jag såg ut som ett troll när vi kom fram. Och den tog tag i suffletten på vagnen så det kändes som att hela ekipaget tänkte få sig en flygtur. I Tunadal kom lillmoster och mötte upp oss. Det visade sig att vi precis missat Anna-Carin och Filip som också var på promenad i våra krokar. Synd på den missen, hade ju varit trevligt med en egen minibarnvagnsmaffia på promenix här i faggorna...

En riktigt solig vårdag är det idag i alla fall. Porlande bäckar och tussilago vid vägkanten, det är ju det här man längtar efter hela plaskslaskvintrarna. I och för sig har det ju för omväxlings skull varit riktig vargavinter i år men nog har vi längtat ändå! Hoppas vi kan få ha kvar våren ett tag den här gången nu...

Nu ska jag gå och mysa med Elma, mormor och lillmoster. De två senare drar till Umeå imorgon så vi måste ju passa på! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0