Förvirrat

Peter ringde nyss. Överläkaren hade gått ronden. Synd att vi inte var där, för Peter förstod ingenting. Inte jag heller, efter hans redogörelse ska jag säga. Läkaren vände uppochned på gårdagens sanningar. Han sa att han inte alls trodde på någon lunginflammation. Febern hade han ingen förklaring till tydligen, och det faktum att Peter faktiskt kände sig hyggligt pigg (!)idag och att febern försvunnit över natten trodde han inte berodde på antibiotikan, så den skulle de ta bort....hm... ???????
En god nyhet var dock att skulle han få permis idag, så jag får åka och hämta honom lite senare!!!! :-)
Sover förmodligen där inne över natten och ska få sista sprutan med blodförtunnande imorgon. Sedan får vi se om han kanske blir utskriven!!

Ojoj. Jag vill ju jättegärna ha honom hemma, men det här kändes ju lite konstigt. Och om nu febern fortfarande beror på det gamla viruset, varför har då sänkan höjts till mer än när han låg sjuk senast?? Jag förstår noll. Jag kan ju iochförsig förstå att man kan tolka samma symptom på lite olika sätt, jag hoppas bara att de gör rätt nu då, så det inte visar sig att det var lunginflammation i alla fall och vi får börja om på ny kula.....

Men just nu tänker jag vara glad att få ha honom hemma lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0