Simsalabim!

Det var som trolleri. Jag har ju glömt att berätta det. I söndags morse när vi var hos gammalmormor i Västerås låg Elma på mage på golvet och lekte. Jag tog mig en sväng ut i köket och när jag någon minut senare återkom till dottern hade någon utövat ett litet trolleritrick. Hon satt upp! Snacka om att man blev förvånad! Hur gick det till?? Ingen hjälp hade hon kunnat tigga till sig för att åstadkomma tricket heller. Pappa var på do och mormor var med mig i köket. Hade varit intressant att se hur det gick till, men vem vet, innan man vet ordet av kanske hon har avslöjat metoden bakom sitt trick. En stor synd för en trollkarl att göra så har jag hört, men en liten trollgumma kanske inte håller så hårt på sina principer?.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0