Bortlånad

Elma har spenderat två nätter hos sina morföräldrar nu. Det var ett litet tag sedan senast, men verkar ha gått alldeles förträffligt. Elma har, om man ska tro utsagon, varit underbart gosig och mysig. Ja, åsså en hel massa busig också förstås. Ränderna går inte ur bara för att man byter uppehälle. Kan tro att det nu är ett par rätt svettiga men lyckliga morföräldrar som kommer och lämnar tillbaka den lilla strax. :-D

Jag tog mig en promenad till dem igår, så hon har inte alls sluppit sina föräldrar, men vi har uträttat lite julstäderi under tiden. Välbehövligt, bör understrykas! Gårdagskvällen satt vi och lyssnade på en julkonsert. Vackra röster och härliga tongångar i sann folkmusikanda. Vackra tongångar ska det väl förhoppningsvis bli nästa helg också när vi har bokat in oss på Sissel-konserten i grannkommunens islada. Mmmm!

Appropå ingenting så har pappan råkat på en sån otrevligt smittsam åkomma som en kletig ögoninfektion, så nu håller vi oss verkligen på varsin kant här hemma. Peppar peppar har vi klarat oss Elmis och jag än så länge, jag tycker nog faktiskt att det är nog att en i familjen ser ut som vederbörande varit i riktigt grovslagsmål med igenmurat öga, så jag hoppas faktiskt vi undkommer den åkomman och att P snart blir bättre, stackarn *usch-ont*:-(.

Nu ska vi ha en liten taco-tack-middag med mina parenteser, känns som det var ett tag sedan, e riktigt sugen på det nu. Bara till att sätta igång och hacka grönsaker nu. so long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0