Ingen jul utan gran?

Jag går i valet och kvalet. Väger för mot emot. Jag vill, jag vill, jag vill så gärna! Men det kan nog aldrig gå bra. Eller? Kan det kanske det? Är det värt att prova? Eller om vi ser det från andra sidan; är det värt att strunta i, och samtidigt mista själva hjärtekärnan i julkänslan?
Antagligen skulle en eventuell julgran i detta hem plundras innan den ens hunnit bli färdigklädd. Det skulle gnagas på sladdarna till julljusen, ryckas i glittret och krasas julgranskulor på löpande band. Förmodligen skulle alla barr dessutom bli avruskade i ett nafs och det är kanske inte direkt det där nakna, kala juleträ´t jag längtar efter direkt. Nej. Kanske måste nöja mig med att kika på bilder från ifjol...


Eller??? Nä... det räcker nog faktiskt inte. Det kommer inte att bli jul här hemma utan en julgran!
Vem vet förresten, Elma kanske blir som förhäxad och bara vill titta på granen. Måste vara värt ett försök. Ja, så får det nog bli.... tror jag....

Kommentarer
Postat av: Mössan

Vi ska väl va hemma hos er i jul? Isf SKA VI HA EN GRAN!!! Riktig gran, plastgran, minigran spelar ingen roll men nån form av gran måste vi ju ha!!!!

2009-12-03 @ 17:41:52
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/
Postat av: Emilie

Det var ju fint med lite medhåll Annika, jag har nu lyckats klura ut vem som ska vara granvakt också ;-D

2009-12-03 @ 17:54:12
Postat av: Anita

Klart ni ska ha GRAN!

2009-12-03 @ 18:05:05
Postat av: Mössan

Haha, hellre granvakt å indirekt paketvakt (XD) än å vara bebisvakt XD

2009-12-03 @ 20:42:59
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/
Postat av: Kicki

Klart ni ska ha gran. Du får inhandla lite julgranskulor i plast.

2009-12-03 @ 22:21:25
Postat av: Agneta

Håller med de andra. Klart ni skall ha gran!

GLAD ADVENT!!

2009-12-04 @ 02:22:00
Postat av: ane-lie

klart ni ska ha gran! :) Ja jga kan nog komma förbi tror jag! Vi kan väl höras av i början på veckan!

2009-12-04 @ 10:21:39
URL: http://anze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0