Och snön den bara vräker ned....

Det går inte att ta sig uppför uppfarten hos min lilla mams och paps idag. det är snö, snö, snö, överallt!
Fast jag gillar ju det ju, på sätt och vis. När det är skottat och klart liksom. När snön glittrar i solen och det är ett par minusgrader, då är det som mest underbart. Idag är inte en sån dag således. En vit vägg utanför. Vi ska försöka komma över en julgran idag, får väl se hur det går med den saken. Återstår att se hur långt plogbilen har hunnit först tror jag......

Jag som hade söndag idag. Inte ovanligt att jag är dagvill men ändå. Jag var helt säker. Skulle vänta med att tända det fjärde adventsljuset och allt. Snopet. Måndag är det som gäller alltså. Får försöka ställa om till det. Den 21 december, tre dagar kvar till årets intensivaste mysdag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0