5 veckor

Oj vad tiden går! Så gammal redan. Ja, som jag trodde märktes det på mätstickan att Elma blivit större. 57 cm idag och 4110g. Lång och smal vår lilla tjej. Undrar vart den genen kommer ifrån?

Hade tur idag och fick plats på bussarna jag skulle åka. På hållplatsen efter vår stod det en tjej med barnvagn som inte kunde följa utan fick stå kvar ute i snöyran. När vi skulle från ned till stan sedan stod det en till tjej med barnvagn och väntade på samma buss som jag. Som tur var var det ingen fler med vagn på bussen redan, det får ju inte plats fler än två. Lite stressande det där, svårt att passa tider när man inte vet om man får plats på bussen eller ej.  Får visst vara  tillräckligt glad om den kommer upp till oss här hemma överhuvudtaget. Ofta i snöväder och halka tar den sig inte upp för backen och då får man tydligen klara sig bäst man vill....

Efter lunchen med tjejerna på stan drog vi till ego för att gympa. Det gick ju bra. Jag fick vara med större delen av konditionsavsnittet på passet, styrketräningen tyckte Elma visst att jag skulle hoppa över eftersom hon kände för att äta då. Igen. För fjärde gången på fem timmar(!) jaja, man har ju inte annat att göra än att försöka behaga den lilla bossen vi fått i familjen.

Mormor räddade oss från en tredje busspärs samma dag eftersom hon kom och hämtade oss efter träningen.
Elma var helt slut efter allt ätande och vilade sig på mormor när vi kom hem till henne.


På kvällen fick mormor och morfar vara barnvakt medan vi åkte till Barnens Hus. Elma som annars varit sur större delen av dagen var tydligen jättesnäll hela tiden! Bra jobbat av mormor o morfar kanske? :-)

Måste säga att personalen på Barnens Hus gjorde ett bra jobb de också! Det var kö genom HELA butiken när vi kom dit. Som vanligt måste man ju tydligen ställa sig längst bak också, så jag gjorde det enda raka -lämnade Peter i kassakön medan jag gick upp på övervåningen och kikade lite :-P. Tänkte att där blir han nog stående ett tag men efter en kvart när jag kom tillbaka var han redan framme vid kassan. Längs med kön gick pckså personal och servade med loka, godis och vindruvor så ingen skulle svimma av näringsbrist.... Bra jobbat där som sagt!

Imorgon kommer lillmoster Elina hem från Ume´och hälsar på. Elma och jag väntar och längtar! :-)

Kommentarer
Postat av: Acca

ja jag tyckte oxå passet var skoj! å ännu roligare var de att vi blev s många från tråden! annars när man frågar nån om träning så brukar många säga nää de är inget för mig..så jag tyckte de var kul att så många ville med!!de skötte ju sig exemplariskt oxå våra prinsar å prinsessor!! ha en trevlig helg! kram kram

2009-02-27 @ 16:11:15
URL: http://acccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0