trött, tröttare, mamma.....

Jag ska nog se till att det blir ändringar i reglerna för att komparera adjektiv i svenska språket.
Så här känns det just nu.

Eller så kan vi lägga till böjningsform på ett ord som mig veterligen inte har någon böjningsform i den bemärkelsen:
slut, utsliten, mamma. Vad sägs om det? Tål att fundera på va?!

Nej det kanske inte är riktigt så illa men igår kände jag mig allt lite utsliten, eller utsugen kanske rättare sagt  :-P.....
Elma ville äta hela tiden, från halv åtta till klockan elva i går kväll, utan minsta respekt för att maten tog slut, vilket gjorde det hela ganska högljutt också. Låg sedan och fäktade till framåt ett tiden åtminstone. Då somnade jag ifrån. Vaknade igen vid tre-snåret då det blev högljutt igen och fick fortsätta leka matmaskin till framåt halv sex då det var Elmas tur att äntligen somna. det höll ju isig i säkert ett par timmar, sedan väntade en ny omgång fäktande och pipigt smågnällande igen. Kl 11 på förmiddagen gav jag upp mina insomningsförsök och klev upp i alla fall.

Nu är mormor här (räddaren i nöden) här och jag fick äntligen ta mig en dusch för att försöka lura bort huvudvärken.
Elma är helt plötsligt from som ett litet lamm och jag fick en minut över att sätta mig framför datorn och klaga lite........ Tänk om en viss mamma kunde ha samma inverkan på det lilla flickebarnet..... jag får väl öva va, eller kommer det kanske automatiskt när man blir 50+?.......


Kommentarer
Postat av: Kicki

Fungerade inte dragspelsmusiken i natt?



Du får helt enkelt sova när elma sover, även på dagarna. Fast det kanske inte är så lätt.

2009-02-11 @ 14:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0