Två kortpromender med en långfika i mitten

Joråsåatt... idag har man varit duktig igen då! Tog bussen ned till maxi, sedan väntade en 25-minuters promenad runt till Birsta City. Skönt i vintersolen! Elma slocknade så fort hon kommit utanför dörren. Det tar på att vistas i friskluften...
Träffade en gammal klasskompis i hissen i Birsta, hon hade en pojke på 10-månader. En riktig sötknopp!  Tänk vad fort tiden går. 7 år sedan an slutade gymnasiet snart och 10 år sedan man slutqade nian. Ojojoj. Jag fick appro på det ett samtal häromdagen där jag ombads stå med mitt namn på inbjudan till återförening för detta 10-års jubileum som ska gå av stapeln i maj. Jag tackade nej, vet inte om jag ska gå ens en gång, känns som att nån annan kan få ta på sig den "äran" faktiskt.
Om vi återgår till dagens bravader då:
Jo sedan blev det en bakad potatis med skagenröra på Charm. Över en hel del prat såklart. Tror vi satt där i två och en halv timme, väntade nästan på att personalen skulle komma och köra iväg oss men vi klarade oss visst...den här gången...
Det var i alla fall jättetrevligt!! :-)  det blev Elma som fick sätta punkt för vårt gästspel där. Hon fick nämligen för sig att bajsa ned sig TOTALT. Var kletig på hela ryggen, så vi fick bråttom bort till närmaste skötbord för att tvätta av henne. Och när hon väl var ren där så kissade hon såklart ned hela skötbordet, handuk och allt. Önskar jag hade haft en liten plastpåse att stoppa alla kladdiga attiraljer i, men får väl vara nöjd med att jag faktiskt hade varit klok nog att lägga i lite extrakläder i skltväskan så vi kunde gå rena hem i alla fall.

Mormor bjöd på skjuts hem. Tog oss säkert en kvart att montera bilstolen utan basen, som vi ju har i vår bil. Bältet ville liksom inte räcka till. När det äntligen sa klick i det där bälteslåset trodde jag min rygg skulle gå av. Puh!  Sen skulle man bara stoppa dit lilla Elma också, men det var ju lite lättare som tur var. Skönt tänkte vi när vi lyckats med det men skulle inte ha ropat hej redan då, för sen var det ju barnvagnens tur att klämmas in i bagaget. Vi fick montera av mina fina (läs sjabrakstora) däck och då lyckades vi till sist. Mormor som hade friskluftstimme på jobbet föreslog så en promenad så det blev en runda till med Elma i vagnen medan vintersolen fortarande nådde över trädtopparna.

När vi kom hem satt Elma och "snackade" med mormor lite men blev störd av "mammarazzin" som bara ville ta foton hela tiden...


Mormor hade köpt en present till Elma på fyraveckorsdagen också. En snygg klänning! Se här:


Nu är pappan hemma igen och vi får väl ta och börja fundera vad vi ska packa för någonting. Imorgon bär det av till Västerås. Vi tänkte oss en liten weekend där nere för att hälsa på släkten. Även en sväng till Kerstin i Enköping och en till gammelfarfar i Täby hade vi tänkt hinna med. Hoppas på Elma är på bra bilåkarhumör nu bara....

Kommentarer
Postat av: Karoline

Tack åter igen för din kommentar!

Gud Elma är ju så söt :)



Var riktigt trevligt med fika idag! Fast det är det ju alltid :)

Nu på Tisdag kl 12.30 så ska jag gå.

Så du får mer än gärna följa med då :)

Maila [email protected] och anmäl er!

Kram på er!

Postat av: Karoline

Gå med oss på tisdagarna :) Där går även natalie från föräldrargruppen. Plus massa andra små.

Kram

Postat av: anne-lie

Hej! NU vill jag komma och hälsa på snart :)

2009-02-21 @ 09:03:54
URL: http://anze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0