Konstigt...

Först tyckte jag illamåendet gick över men nu verkar det ha kommit tillbaka igen. Trött som tusan är jag fortfarande också. Om det här nu ska va nån slags förberedelse för förlossning så förstår jag inte vitsen. Att man bara måste ligga stilla och vila kanske, vilket ska erkännas att jag kan ha lite svårt med annars....
Kan ju inte komma på att jag ätit nåt konstigt heller. Säkert några hormoner som spökar på nåt vis.
Har ju faktiskt inte mått illa nånting alls efter de hemska illamåendeveckorna mellan vecka 6 och vecka 15, då det i princip kändes som jag stod ihopvikt över toastolen konstant. uuuerk....

När Peppe kommer hem åker vi till mamsen och papsen och äter middag, kan ju alltid hoppas man får i sig lite energi trots illamåendet.  

Kunde inte låta bli att skratta lite åt mig själv nyss. Får väl skylla på den knäppa gravidhjärnan... Jo: Jag gick in i köket för att ställa i dammsugaren i laddaren (är en sån sladdlös, se bilden) då jag kom på att det var länge sedan jag dammsugit barren från julgransmattan, så jag började styra stegen ut mot vardagsrummet ungefär i samma stund som jag kom på att det nu är flera dagar sedan vi faktiskt tog bort granen!! Inte underligt att det kändes länge sedan jag dammsög barr dårå.... :-P

När jag ändå hade kameran framme så tog jag ett foto på babyskyddet (som jag försöker lära mig att det heter, duger inte med bilbarnstol längre tydligen...) Peppe valde färg, bra smak han har tycker jag : -). Fint med rött, hoppas floffen tycker det också när h*n kommer ut. Blivande pappan ser nämligen mycket fram emot att få ut och åka bil med bebis :-) 

Kommentarer
Postat av: Blivande Moster Elina

Floffen kanske känner på sig att jag kommer hem imorgon och tänker att nu är det nog dags att komma ut! :D



2009-01-13 @ 19:33:45
Postat av: Kerstin

Nu börjar jag bli nervööös! Kram

2009-01-13 @ 20:39:38
Postat av: Anonym

Hej gumman! Skönt och se att jag inte missat nåt medan jag varit utan datorn. Det där med illamåendet är ju lite speciellt såklart. Jag mådde illa nån dag...eller nåt sånt...innan hjärtat kom. En förklaring kan vara att ditt lila hjärta gör sig beredd på nåt sätt....och börjar klämma på nåt hos dig som får dig att må illa....eller så får vi kanske inte nån mer uppdatering denna veckan från dig....vem vet.

Kramen

2009-01-13 @ 21:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0