uppstressat värre

blev det hos barnmorskan som tyckte att floffens hjärtljud lät ojämna.
Fick akutremiss till kl 12.30 upp till obstetriska avd. för att göra en CTG-kurva.
Ringde Peppe som kastade sig i bilen från Härnösand, Pappsen skjutsade till sjukhuset där jag köpte smörgåsar till lunch, kunde ju inte veta när vi skulle få chans att äta nästa gång.
Peppe han upp på avdelningen (trots att det gått nåt larm så branddörrarna stängdes) innan jag fick komma in.
CTG:t var dock helt normalt. Bara min puls som apparaten reagerade på, låg mellan110-120 slag/min, pust! Blodtryck 140/80 OK enl mina preferenser, en etta på proteinskalan brydde de sig fortfarande inte om. Vi fick prata med läkaren som tyckte att allt var så bra, "så jag tycker ni ska åka hem och fortsätta vänta"
Jaha. Tillbaka på ruta ett igen då. Men skönt såklart att Floffen verkar må bra, hann ju bli lite orolig där ett tag, men nu är det bara att ladda om batterierna då, så vi är redo när det är dags att åka in igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0