När man tänker om andra

...som de sedan kommer tänka om en själv:

Makens nionde dag med feber idag. Igår ringde jag till  vårdcentralen, tyckte det var dags att försöka få en tid hos farbror doktorn. Men de hade inga akuttider kvar igår, utan hänvisade mig till att ringa idag istället, eftersom det tydligen ploppar upp nya akuttider varje dag, som inte finns dagen före. Tarvligt system, men jag kanske förstår den biten om jag försöker sätta mig i deras kläder.
Det jag inte förstår är hur människan i andra luren kan vara så snabb att idiotförklara patienterna.
P började med att förklara att det var hans nionde dygn med feber nu. Trött, slut, sängliggande. Dock inga övriga symtom mer än möjligtvis lite huvudvärk. Kunde det månne finnas någon tid för konsultation och åtminstone sjukintyg från läkare?
-Nio dagar? funderade damen på andra sidan. Hm.... Är du säker på att det inte är fel på termometern?
????????????
Jaha, är det för att det är fel på termomtern som jag är het som en kamin och slut som filmen när eftertexten rullar, funderade maken..........??????
Tur att han slumpmässigt faktiskt använt inte mindre än fyra olika termometrar, eftersom vi tillbringat sjuktiden i både Västerås, hemma (där vi har två olika termometrar och han jämförde dem av ren nyfikenhet) och hos mina föräldrar.

Tråkigt att man måste känna sig idiotförklarad när man för första gången någonsin verkligen försöker ta kontakt med sjukvården. Tråkigt också att resultatet av det blev att vi idiotförklarade damen på andra sidan också.
Min äkta hälft är dock inte så hetlevrad av sig, tur det,  hade det varit jag hade det nog blåst hårda vindar i örat på tantalonan på VÅRDcentralen...........

Endel verkar inte riktigt förstå var de har anställning nånstans, synd att de får ha den kvar i alla fall...........

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men jag smäller av..

För några år sedan svällde handleden på ena handen upp så den var dubbelt så stor som den andra.. Det gjorde ont å jag var som handikappad... Det var sommar och jag tror det var sista veckan innan semestern så jag ringde vårdcentralen och ville kolla upp det hela, fasiken jag kunde ju knappt arbeta.. Förklarade för kvinnan i luren å att jag inte hade ramlat eller så visste inte varför det blitt som det blitt... Hon frågade vad jag arbetade med å efter hon fått mitt svar så förklarade hon för mig på telefon att

Ja men det kan lätt bli överansträngningar efter semestertider...

MEN HALLÅÅÅÅ jag hade ju inte ens haft semester sedan sommaren innan...



SÅ man får bara ta det som det är eller????

Men såklart känner man ju i kroppen å knoppen när man har feber. Oavsett vad termometerns säger.. Å det är ju viktigt med intyg ju..Dessutom så ska han ju inte offra semesterdagar...

2009-07-30 @ 10:10:09
URL: http://www.JennyG.se
Postat av: Karro&Oliver

Kom inte ihåg vilken tid , men hoppas vi kommer tillammans då:-)

Är det i Matfors för er också?

Postat av: Karro&Oliver

Men annars så får ni ju åka ut med oss om vi kommer att gå samma tid :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0