Mycket att göra - lite gjort

Mor och jag har besökt stan idag och uträttat ärenden, jag har handlat, bakat, fixat mat och inte hunnit ett skvatt mer känns det som.
Ibland vet jag verkligen inte var tiden tar vägen. Någon som vet var man kan leta efter mer?
Min käre morfar brukade säga att han skulle göra sig stora pengar på att sälja lite tid, så bråttom som folk har nuförtiden. Ska nog ta vara på andemeningen i det hela och försöka sänka på högtrycket lite. Ju mer jag tycker att jag har att göra, desto mindre blir det gjort, tack vare att det känns så motigt just för att jag tycker jag har sååå myyyycket att göra...
Vet inte om det där lät särskilt genomtänkt, men jag funkar lite så tror jag, lättuttröttad psykiskt liksom.....

Jag har åtminstone fått häcken ur och klippt Peppe. Min egen frisyr gömmer jag under mössa i helgen har jag tänkt, så slipper jag fundera mer över den katastrofen för tillfället.
Har även hunnit med några bankärenden, en tvätt samt lite spel med systeryster och dessutom naturligtvis umgåtts med lillpyran också(även om hon fick vara med mormor och moster, när jag åkte och handlade).
Kanske inte är så konstigt att tiden har gått fort ändå, när jag radar upp här vad jag pysslat med under dagen. Inte så dumt med blogg! ;-)

Hur var det nu med kameran å fotograferandet? Mmm...den har legat här vid datorn idag också.... minnet *suck*....

Nu ska jag natta P. Elmaskruttan sover redan (ja, eller redan och redan, men sedan ett tag tillbaka i alla fall), ska bli skönt med långhelg igen, sedan ska vi längta två veckor till innan P får semester och vi får vara lilla familjen tillsammans hela dagarna i 5 veckor! Ska bli så skönt!

Dröm sött! Återkommer imorgon, om jag mitt i alla dop-och midsommarförberedelser lyckats roffa åt mig lite extra tid nånstansifrån.......



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0