Övernattning

Vi har spenderat stora delar av det senaste dygnet i Stöde med Kicki och hennes familj. Elma har visat upp sin sköna stämma där borta antalet gånger under denna tid, varit extremt mammig, ryckt riesenschnauzern Bessan i ögonbrynen så hon såg tämligen förvånad ut, klappat Bessans kompis, Jonna, på nosen, visat upp sig för Kickis morföräldrar, skitit ned sig upp till öronen, undvikit att väcka Maria före klockan 06.10 på hennes 18-årsdag, nynnat en lång melodi under sina matsessioner, övat att sitta upprätt i en mikrosekund, kräkts i Johans säng och säkert ett antal intressanta saker till..

På eftermiddagen svängde vi förbi Robin som nyss fyllt år han också, joinade mormor och moster där över en fika tillsammans med Marie-Louise och  Hugo, 1 år & 7månader, som var alldeles exalterad över Elmas närvaro och riktigt försökte impa på lilltjejen, vilket han antagligen lyckades rätt bra med också eftersom det inte bröt ut någon klagolåt hos henne.

Framåt kvällen tog vi en promenad, Elma, jag, kusinerna Annika å Elin och farmor/mormor i Elins lokala hemtrakt, åt en smarrig middag hos A-K o N-J och försökte dela ut arbetsuppgifter till varandra inför midsommarafton och dop kommande helg.  Pappa P anslöt från Stockholm i middagsskedet tillsammans med mina föräldrar och kära syster, så ni kanske förstår varför det inte blivit uppdaterat här på sidan förrän nu.... hektiskt värre, å det kommer mera närmaste dagarna antar jag.
Tyvärr gjorde jag ju det förbjudna igen och LÄMNADE KAMERAN HEMMA, att jag aldrig lär mig! Fy mig! Ska försöka uppgradera mitt minne.... vilken dag som helst... så snart jag kommer ihåg.....

Kommentarer
Postat av: Kicki

Nä men så hemsk var inte Elma när hon var här :-) Go som vanligt även om hon övade stämbanden på att ta de högre tonena och i lite styrka ibland.

2009-06-17 @ 23:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0