Söndagstankar

Söndag kväll. En vecka är till ända, en ny är i antågande. Valdag idag. Vi har faktiskt till och med tagit tillvara på vår demokratiska rättighet och knatat till vallokalen. Om det blir bättre framtidsutsikter tack vare det återstår ännu att se.
I allmänhet tycker jag inte att politik är särskilt intressant. Känns mer som att de flesta (någorlunda vettiga människor) i Sverige idag, i grund och botten har ganska lika värderingar, fast de uttrycker dem på olika sätt och i olika teorier och självklart med olika prioritet, annars skulle det ju inte bildas flera olika partier, antar jag. Slutsatsen känns alltså lite som att det inte spelar så stor roll VAR jag lägger min röst, så länge jag slipper att några konstiga extremister ska föra landets talan i parlamentet där nere. Ja, det var mina tankar om politik det ja. Färdigflummat i detta ämne nu. Övergår till att skriva om något så intressant som vårt vardagsliv istället. Ja, som jag brukar, menar jag.

Trodde nog inte jag skulle få till ett inlägg ikväll, men gumsan e på gott humör hos sin far i TV-soffan för tillfället, så jag tog chansen nu. Dagen har bjudit på en sväng i Birsta hos elektronikjättarna, eftersom Peppis har fått för sig att han behöver en mini-PC. Vet inte om jag nappat på ideen ännu, men jag har en känsla avv att om han får som han vill så kommer det ändå vara jag som utnyttjar den mest :-P.Vi inhandlade lite kläder till pyret också, och åkte sedan hem för att strax styra kosan vidare mot Matfors. Där blev vi halva kvällen. Fick fika å middag,tog en promenad, umgicks med Farmor, Farfar, Faster, Farbror och lillkusin. Å städade bort EN kasse med saker från Peters gamla rum. Kul att se hans gamla prylar, foton, m.m. INTE lika kul för honom när vi tyckte att han skulle slänga vissa saker bara. Därav bara en kasse till återvinningen. Tänk vad den där nostalgin kan vara djupt rotad. Jag är i och för sig inte bättre själv, men det tänker jag inte låtsas om ;-).

Nu några bilder: (Hade ju inte tömt kameran sedan i fredags, så det blir nog rätt många vid närmare eftertanke)

Buselma och busmormor


Lillpinglan i nya, snygga hatten hon fått av moster!


Mer bus hos farmor och farfar


Stortjejen vår, kan inte riktigt sitta själv, men står gärna istället!


Elin har växt på sig ordentligt, kan hålla upp huvudet nu och snart sitta hon också! :-)


Full fart på golvet! Å farfar tog först Elin på promenad, sedan Elma också. Pappan kunde dock inte slita sig från Elma när det var dags för hennes runda....


avslutar med några close-ups!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0