Den bästa tid är nu!

Vi har varit och hälsat på sommaren i helgen. Sommaren i Västerås. Visserligen en ruskigt blåsig och lite småkall sommar, men tiden mellan hägg och syren är nog den bästa på året i mitt tycke och det var just den famnen vi välkomnades av där nere. Fruktträd som blommade, häggens doft, fullt utvecklade blad i alla träd, helt underbart! Tur på sätt och vis att man har den perioden kvar här uppe så man får njuta lite längre!

Njöt gjorde jag också av kursen. Snabbkursen på tre timmar gav mer inspiration för spelandet än jag känt på ett och ett halvt år tror jag! :-) Jättegoa och duktiga tjejer som handledare med mycket bra låtsmak (=samma som mig försåts! ;-)) och härlig spelkänsla, underbart det med! Vi fick såklart också träffa både nya och gamla likasinnade kompisar och det levar man länge på! :-)

Sammanfattningsvis en hellyckad helg som ni förstår! P:s mormor och moster hann vi också träffa och det gjorde ju verkligen inte saken sämre!! Efter de här tre dagarna är leendet liksom fastklistrat på läpparna. :-)

Elma hade tyvärr inte klistrat fast sitt leende när gammelmoster kom på besök, då hade hon varit vaken flera timmar och spenderade första halvan av gammelmosters besök med att skrika och resterande halva med att sova. Elmas bättre sida var det bara gammelmormor som fick njuta av denna gång, men vi åker snart ner igen och hoppas på bättre humör från lillskruttans sida mer kontinuerligt då!

Nu en drös bilder från helgen:

Elma hos gammelmormor, pappa, gammelmoster och mormor


En nyvaken mamma som inte ville vara med på bild....


P och Elma tog en promenad i det värmländska -soliga men ack så kalla- blåshålet, medan jag och mamsen satt i den kyliga ladan och nötte nya toner. På kvällen njöt vi tillsammans av en konsert med TIC = Tone, Ingunn &Christina, våra eminenta handledare på kursen!

Imorse tog jag och P en promenad i vårt gamla bostadsområde i Västerås och stornjöt av sommarens växtlighet!




Löjtantshjärtat hittade vi redan på gammelmormors balkong!


Vi gick också förbi porten till den lägenhet där vi bott i 4,5 år!
 

Elma fick en underbar present av gammelmoster, se vilken filt! Så söt, och dessutom perfekt för Elma att ha på golvet och ligga och busa på! :-)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Här har allt vad syrener, hägg och fruktträd heter i stort sett blommat ut. Hur tråkigt som helst.

2009-05-10 @ 22:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0