Lugn hemmakväll

När klockan närmade sig halv tio på förmiddagen idag klev vi på bussen ned till centrum, Elma och jag. Där hälsade vi på på mitt jobb. Roligt att träffa sina kompiiisar där igen, det var ett tag sedan nu. Framåt tjugo i elva slöt Jenny&Henrik upp på vår promenad upp till Mia på norrsidan stan, där det vankades lunch å fika för ossoch några fler nyblivna mammor! Efter trevlig samvaro där, fortsatte vi i sakta mak viddare uppför Baldersbacken. Är det nån backe som verkligen är uppför så är det den -åtminstone åt ena hållet, menar jag.... Å vi fortsatte uppförslöpan förbi sjukhuset, där vårt hälften av vårt sällskap, d.v.s. Elin med mor avvek hemåt medan Jenny med Henrik och Elma och jag fortsatte vår uppåtsträvan ända hem hit. Så fick vi ett par trevliga timmar här med dem och Henriks pappa, tillika Jennys blivande make(!), Anders. Peppe kom hem vid 18-tiden å sedan har vi bara varit hela kvällen. Inte gjort någonting särskilt. Försökt mysa med en kinkig liten Elma som mest hade lust att småäta i tre timmar och under tiden också gluttat en aning på dumburken. Nu e det sängdax känner jag bestämt, dagens rapport avslutas härmed. Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0