Nu grönskar det....

både på marken och i träden! Inte mycket går upp mot högtryck och försommar med för årstiden extra mycket värme. När det till och med blåser ljumma vindar ute, kan man väl inte annat vara än superlycklig! Det spritter i hela kroppen! :-)
Igår var det någon form av explosion i bjökarna, även syrenerna utvecklade sina musöron till klibbiga små blad.


Vi spenderade dagen i Matfors tillsammans med familjen Stengard och Elmas farföräldrar. En timmes promenad hann vi med, P och jag också, måste säga att det för första gången känns som jag kommit in i vanan nu, att ta promenadert menar jag. Inte likt mig, men nödvändigt för figuren är jag rädd.... hoppas det ger resultat snart bara, jag ska erkänna att mitt tålamod inte är det bästa i den avdelningen....

Elin tog sig en lur medan vi andra satt och myste på verandan

När Elma  var mätt försökte hon följa Elins koncept, men lyckades inte komma till ro. Farmor gjorde genast en insats och tog en tur med henne i vagnen och de fick strax sällskap av Elin med storasyster! Elin fortfarande sovandes, dock.


På kvällen lämnades vi av farmor och farfar som skulle iväg på kalas, men vi stannade hemma där ändå, tillsammans med Elin med familj och gjorde middag, grillat igen!

Vi kikade på Robinson också. Anna-Karin tog sig en välbehövd vilopaus och tvåbarnspappan N-J hade fullt upp att underhålla sina två döttrar under tiden!



Elma med pappa slappade i soffan under tiden!
Vi återvände sedan hemåt igen, dock med en avstickare till mormor och morfar som lagat risgrynsgröt som vi fick ta med hem och äta till frukost imorse!
En morgon där Elma förövrigt bjöd på ett strålande humör, dock ville det inte riktigt fastna i kameran, så fort den kommer fram blir hon genast allvarlig av någon anledning...


Elma verkar pläga morgonbön, dock med en liten egen teknik, varför knäppa händer när man kan knäppa fötter?


Just nu har jag lite egentid, då blir ofta datorn förfördelad av någon anledning... hör dock att det verkar som att någon är hungrig så jag avslutar detta inlägg här!
Ha nu en trevlig dag i solen! Även om det inte utlovats någon sommartemperatur idag.....

Kommentarer
Postat av: Kicki

Här nere är det redan grönt. Björkarna har slagit ut och de rosa och vita träden, som jag inte vet vad de heter blommar för fullt. Så även äppelträdet i trädgården.



Elma börjar bli riktigt stor. Det märks att det är ett tag sedan vi var uppe. Inte allt för många veckor kvar till midsommar iaf å då kommer vi ju upp. :-)

2009-05-03 @ 19:57:41
URL: http://olfsnkicki.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0