Styrelsemöte

Ikväll har jag som rubriken avslöjar varit på styrelsemöte. Det var förlagt i Matfors så P och Elma passade på att göra en snabbvisit hos farmor och farfar. Där lånade de en filmkamera och en extramadrass som vi kommer att behöva i helgen när vi ska på spelkurs i Karlskoga. Oj vad jag längtar! Synd bara att man inte har tid att träna så mycket, men man spenderar sin tid på ett utmärkt sätt ändå, ska erkännas! :-)
Elma har haft en riktigt harmonisk dag idag. Ätit med lagom stora mellanrum, inte haft ont i magen, somnat när hon behövt och de vakna perioderna däremellan mestadels varit på toppenhumör! Då gör det inte så mycket att man inte hinner ta fram spelet så ofta menar jag....
Elma fick sig ett bad imorse, mycket uppskattad händelse denna gång faktiskt! Lustigt vad vi tappar hår båda två. Det är väl någon hormongrej det där, Elma har fått kala fläckar på huvudet, tappar liksom tussvis. Trodde först att hon kanske legat och "gnossat" bort det, men hon ligger mest på vänster sida, eller på bakhuvudet så då borde hon ju inte tappa mest på höger sida tycker jag.
 
Läste sedan att håret har en tillväxtperiod och en viloperiod när man är liten och att alla hårrötterna vilar samtidigt då och sedan ofta faller av. När håret sedan växer tillbaka kan det ha helt annan struktur och färg än innan. Mitt hår lär dock varken ändra färg eller struktur vad jag förstår... lite synd kanske, men det går ju att ordna på annat sätt, om man nu vill det.... Att jag själv tappar håret märker jag mest på att jag hittar mina hårstrån överallt, till och med i Elmas säng av någon anledning, vad jag vet har jag aldrig somnat där.... tror liksom inte jag skulle få plats även om jag skulle vilja ;-P

Nu skulle jag behöva sätta mig och skriva rent protokollet, men jag tror faktiskt det får vänta till imorgon. Jag får satsa på att Elma känner för att sova en stund på förmiddagen innan vi ska ned till babysången....

Bonusbild: En intensiv blick från igår

Kommentarer
Postat av: anna-carin och filip

du har blivit utmanad!läs min blogg! tack för idag! kram

2009-05-05 @ 19:03:16
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: kusin Inger

Gud så söt hon är!!

2009-05-07 @ 17:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0