ZZZZ....zzzzzz

Bloggen har slumrat ett tag. Om ni nu skulle råka ha undrat.
Vi har ju haft en shopping-och-sim-söndag och en öppnaförskole-promenad-och-polskekurs-måndag, så ni måste försöka förlåta att det inte har blivit så värstans mycket tid över för att uppdatera er, ni tappra lilla skara trogna Elmaföljare. :-/ Men jag har inte glömt er. Långt ifrån. Tänker på er ofta, var och en som gett sig till känna här på något vis iaf, kom ihåg att ni finns i mitt hjärta! <3

Här visar jag upp vår lilla kalasprinsessa från i lördags!


Åsså tjejen som älskade sin nya leksakshylla... mmm... åtminstone de nya sakerna i den ;-)


Fast akta´re va arg och ledsen hon blev när tåget rullade ifrån henne! Nepp, den funktionen får vi visst ha avstängd ett tag, tillräckligt tillfredsställande för barnasinnet att gnaga på de små figurerna än så länge...


Det här var spännande!



Måndagen sedan, ja. den gick i svettens tecken. Kände mig som en riktig lurk hela dagen. Långpromenad och långdans (ja, med mina mått mätt, naturligtvis...) Påföljande kvällsdusch hann bli riktigt efterlängtad.
Och för er som undrar: Jodå, mina vader vet fortfarande att de lever ;-)

Imorse fick Peppe sig en extra välbehövlig dusch tydligen. Elma valde att lägga av en riktig raketattack från avd. nr. 2. när hon just blev retvådd från föregående salva på skötbordet imorse. Nästan synd att jag inte var vaken kanske. Men det e ju skönt att sova ibland . ;-)

Den här veckan var ju annars farhågad att bli något av en ångestvecka eftersom jag ska titta in på jobbet sådär 8 timmar per dag, två dagar per vecka den närmaste framtiden. Nu tycks det dock som att just den där kommande framtiden blir rätt överkomlig eftersom jag la in en fråga om hur många semseterdagar jag får spara till nästa år och fick svaret: helst inga alls, men max fem stycken, vilket innebär att jag helt plötsligt har 20 semesterdagar att plocka ut innan sista mars om de inte ska brinna inne.... Det kan jag nog överleva att orka plocka ut som det ser ut just nu :-)..... Jo, lite synd att det inte går att spara fler också såklart men bara att gilla läget och hoppas att det blir nån semesterdag till sommaren i alla fall då, eftersom intjänandeåret är april-april och inte alla föräldradagar är semesterberättigade, jag har inte räknat efter hur det blir ännu, men den chocken kommer väl sen.....


Mitt lilla hjärta! Jag är så gärna hemma med dig! :-)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag tittar in nästan varje dag och ser hur lillgumman blir större o större. Hoppas vi kan träffas nu när Kicki kommer hem. Själv tycks jag inte komma till stan för annat än långalistaffärsbesök suck suck. Kramar till er alla.

2009-10-27 @ 19:07:48
Postat av: Elin (Kickis syster)

Precis som mamma, tittar jag in här varje dag.

Trots att jag inte träffat er söta lilla Elma.

2009-10-27 @ 20:22:45
Postat av: Kicki

Så om du nu tar semester onsdag, torsdag och fredag några veckor så kan du ju spara föräldrardagar till nästa år, i stället för semester. Eller det kanske inte var aktuellt ;-)

2009-10-27 @ 23:33:58
Postat av: Kicki

Undrar vad jag ska bidra med till Elmas leksakshylla nu när jag kommer upp :-)

2009-10-29 @ 11:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0