En liten med sting

Randig dessutom. Jojjemen. En riktig liten geeeeeting. Morronpigg också. Väcker sina föräldrar kl 06.00 genom att daska dem i ansiktet med handflatorna. Gomorron liksom :-D
Jag spenderade åtminstone sammanlagt en halvtimme av gårdagen med att försöka avstyra hennes försök att äta upp routern. Imorse var det samma visa.  Mamma tar fram allvarliga minen och säger ajaj, nej nej, och låt bli. Hjälper inte ens en skund. Istället får man tillbaka ett buseflin så grymt att jag verkligen måste bita mig i läppen för att inte ryckas med i leendet. Det går inte bra alltid heller ska erkännas..... Usch.... trodde jag lovat mig själv att bli en bestämd mamma, som aldrig skulle gå med på att jama med i barnets envisa vilja,... vad har jag att säga till mitt försvar?... Det är ju lätt att ha åsikter om sån´t man inte har en aning om hur det fungerar, eller hur? ;-)

I det här fallet var jag förhållandevis nöjd när busfröet lämnade routern bara för att ge sig på fjärrisen igen. Låt gå då.

Om någon händelsevis skulle ha ett bra universalrecept på att motstå buseflin, så mottages de naturligtvis tacksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0