Namnsdagar

Läste på A-C:s blogg om namnsdagar. Jag som tappat en efter en i vanliga kalendern tycker helt klart att det här är en toppenidé!! :-)
Elma skulle jag ha grattat den 5 Augusti och min namnsdag finns nu igen, den 31/3 *hihi*

Kolla in på http://www.svenskanamn.se/namnsdag och se vad jag menar!
Förövrigt en väldigt trevlig sida där man kan ta reda på betydelsen av olika namn, slumpa föräldrarnas namn i en namngenerator och se vad barnet borde heta, se namnstatistik i Sverige och lite annat skoj! :-)

Vi tittade faktiskt på den sidan när vi letade namn till vår lilla gumma. När vi bestämt oss slumpade jag fram ett namn. Det blev Selma, jag gjorde en gång till och det blev Inger. Lustigt när hon heter både Elma och Ginger tycker jag. Tror nog det hade blivit Linnea om jag slumpat en tredje gång, men jag blev för nervös för att våga utmana ödet då.....

Kommentarer
Postat av: Kicki

Kicki Johan ger Zübeyde Åke

Kristina Johan ger Hildegard Hilding



Nja det vet det tusan om det blir några av de namnen. Johan tycker det ska bli en Börje om det blir en kille. Har inte riktigt försonat mig med den tanken helt heller än.. kanske.. Hilda kanske skulle kunna vara möjligt på en tjej men inte Hildegard tror jag. Flora är ett annat namn som figurerar. Det ska ju bara till en bebis först också :P

2009-09-14 @ 17:20:26
Postat av: Kicki

Givetvis finns det barnvakt allhelgonahelgen om det behövs :-)

2009-09-14 @ 17:53:17
Postat av: Lillmoster

Jag hade visst namnsdag för fyra dagar sedan! Får visst vänta till 19 februari för nästa namn...

2009-09-14 @ 19:19:38
Postat av: Annika

Tjohojsan, självklart kommer jag när AK fyller år. Jag kommer att vara uppe hela veckan då :D Men jag åker nog upp en gång innan också, AK & RM skulle ju ner om 3 veckor så jag åker väl upp om 4 veckor då. Ses, kram.

2009-09-14 @ 21:17:14
URL: http://jagskiterivaddutycker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0